Føles det deilig å sitte der å taste dritt ned i tastaturet ditt??

Hei Anonym! Hvordan går det? Har du det fint? Føles det deilig å sitte der og trykke ned dritt i tastaturet ditt?

Føles det deilig å trykke “post” på kommentarfelt og er det spennende å tenke på at personen du sjikanerer kanskje leser det, og i beste fall blir lei seg, blir et bedre menneske og lærte mye av det DU skrev? Du sitter sikkert der i kjellerleiligheten din og er rebell, som Karpe Diem sier. Her mener jeg ikke noe om folk som bor i kjellerleiligheter (ref. kommentarer) det er bare teksten på en låt.

Du sitter sikkert og klør deg i skrittet mens du drikker en lunken brus og er miserabel. For ingen mennesker som er lykkelige, har respekt for seg selv og andre ville brukt tid av det korte livet sitt på å taste ned stygge ord om andre. Søke på www.noenjegikkeliker.no kun for å finne noe å klage på! Ikke ett menneske som er glad i seg selv vil at andre skal føle seg dårlig.

Eller, sorry, kanskje du er helt perfekt du? Kanskje du ikke har noen feil og at hele verden hadde blitt ett bedre sted hvis  regjerte? “Anonym nettmobber for president” ?  

Kanskje du var grunnen til at bloggere kutter kommentarfeltene sine og at noen gråt seg i søvn for noe du hadde skrevet. Kanskje det gjør deg lykkelig?

Jeg vil gjerne forbedre meg og utvikle meg og det gjør man ved å lære, noen ganger av feil, noen ganger av konstruktiv kritikk. Jeg tåler det som kommer min vei og 99% av det er positivt, det setter jeg superstor pris på! Jeg mener også at når man har trynet sitt ute i media der støtt og stadig som jeg har, så kan det hende folk blir lei, og sier det. Det er ok, jeg er voksen. Det er ikke alle som liker meg musikken min og det er helt greit 🙂

Men det er unge mennesker der ute som hetses på nett på daglig basis, jeg vil snakke for de, for jeg har vært en av dem.

Jeg var bare 16 år da forsiden av VG var “Idol-Sandra hetses på nett” (Les en av sakene HER) Dagen før hadde jeg kommet i semifinalen i Idol og en supertalentfull jente ved navn Ahn røk ut. Hun sang fantastisk, jeg sang nok ikke HELT fantastisk. Dette var i 2004 og jeg var nok en av de første jentene i norsk media som fikk kjenne på hva netthets var. Jeg var bare en “sjitunge” fra ett lite sted i nordnorge, jeg hadde aldri vært alene i Oslo før og hadde ikke vennene mine eller familien min der. Det var veldig tøft.

Men nå har det jo blitt så jævla VANLIG!

Som Ida Jackson skrev i dagbladet i går “…Det var meldingene om at jeg var en iskald, hjerteløs hore som fortjente å dø/voldtas/aldri ha sex igjen. Du skal ikke lese lenge i et kommentarfeltet til en kvinnelig toppblogger for å se at mye av responsen hennes er denne typen trusler.”

Hva er det som foregår i i hodet på ett menneske som tenker at trusler, hat, mobbing og sjikanering er greit? Hvordan kan disse bare legge fra seg macen eller pcen sin og leve dagen sin videre uten kvalme og dårlig samvittighet? Er det liksom innafor å mobbe når det er på nett ? Skal det bli en vanesak for unge bloggere å få trusler? Eller er det allerede?

Tilbake til deg Anonym, så deilig det må være å være deg. Du gjemmer deg bak pseudonymer og må aldri stå for ondskapen din. Det finnes ord på sånne som deg. Mobbere, nettroll, og what not, men for meg så er du bare noen jeg synes synd på. Så kommenter gjerne under her for eksempel og ikke tenk på at ip-adressen din kommer opp 😉 

 

Her ser du statestikker på nettmobbing.

Vil også gjerne legge til at dette innlegget ikke går ut til folk som uttrykker meningene sine på nettet. Det er det ytringsfriheten er til for og man skal være uenige. Det er det som er så fint med at mennesker er forskjellige. Dette går ut til de ekstreme som for eksempel sier at de skal “voldta Zara Larsson og myrde familien hennes” . Så er det sagt 🙂

 

Watch your thoughts – They become words

Watch your words – They Become Actions

Watch you actions – They become habits

watch your habits – They become character

Watch your character for it becomes your destiny 

Patrick Overton

 

Les også innlegget jeg skrev for ca ett år siden om samme tema HER

Eller mine tanker om saken hvor en 13 åring døde av spiseforstyrrelser og mobbing HER

Les saken som fikk meg til å skrive innlegget HER

 

72 kommentarer
    1. ER MANGE PSYKOPATER OG DRITTSEKKER + IDIOTER BAK TASTATURENE, FINT Å FÅ DEM FREM I LYSET SÅ DE TENKER SEG OM FØR NESTE SJIKANE, TRIST ATT SÅNNE MENNESKER FINNES.

    2. Er HELT enig med deg Sandra! Har også fått sånne meldinger.. Og det er ikke noe gøy! luer egt på hva mobbere tenker, når di sitter bak pcen og skriver dritt!!
      Veldig fint tema og skrive om!😖 Du er elsket av meg❤️

    3. Hei, jeg får meg ikke snakke stygt om andre mennesker på nett.Det som jeg ikke synes er noe særlig gøy…det er og få opp I FB feeden totalt uinteressant bloggpjatt og da sier jeg fra hva jeg mener om det som står om det der I kommentarfeltet. Dere som skriver disse bloggene er helt avhenging av at folk leser. For meg virker det som et “tenåringsopprør” tatt ut I offentligheten…og når jeg leser hva dere tar opp..så er dere veldig selvsentrerte alt dreier seg om dere selv og rundt dere selv…og når jeg leser hva problemer dere har…så har dere faktisk ikke problemer verre enn at dere klarer og ta fatt på det selv..det kalles evolusjon og gjør at dere vokser mentalt av lædrom og er intet nytt fenomen..men eksistert I millioner av år…har to døtrer selv som jeg prater med hverdag om at jentene på bloggene er ikke de dere skal ha som forbilde men ha dere selv forbilder det er den dere skal leve med resten av livet…og ikke en annens virkelighet….

    4. “Du sitter sikkert der i kjellerleiligheten din”
      Hva er galt med å bo i en kjellerleilighet? Vi er ikke alle kjendiser som deg som har råd til hva som helst. En kjellerleilighet er billig og helt ok.
      Men enig med resten du skrev.

    5. Kom innom her tilfeldig. Må si jeg synes du har klart deg bra siden den idolperioden. Du har skapt deg et navn og folk lytter på låtene dine.
      Det som skrives negativt her beror mye på misunnelse, du har noe de vil ha, så prøver de å dra deg ned på sitt nivå.
      Prøv å ignorer det og fortsett med det du gjør. Du er en god representant for byen vår.

    6. Heisann Sandra!
      Utrolig bra skrevet. Og til dere over, tror ikke Sandra mente noe ondt med å bo i en kjellerleilighet. Hun klarer nok å ignoerer hetsen, er til alle oss andre hun skriver. Misunnelse er nok ordet, men dette gjelder ikke bare kjendiser, men oss alle. Vi må tåle å være misunnelig uten å slenge dritt av den grunn. De fleste har de samme mulighetene til å jobbe seg oppover, men ikke alle forstår at det krever en viss egeninnsats. Ikke alle synger like bra som Sandra, eller Rybak, men vi alle har vel andre kvaliteter vi kan bygge på, enten dette gjelder kvalifikasjoner vi kan utvikle (utdanning) eller andre ting. Selv mottok jeg mye hets (misunnelse) på min arbeidsplass når jeg gikk fra å være assistent til å utdanne meg og bli en av de med mer ansvar. Dette var vanskelig når det stod på, det er et par år siden, men jeg kan se tilbake på det nå og se hva som ligger bak det. Jeg har også hevet meg over det, og ser ikke ned på de som “slengte dritt” til meg da. Jeg kan forstå det på et vis, og har i dag et veldig godt forhold til mine kollegaer.

    7. Skjøre Anders @ 24.01.2016 kl.11:07
      Hva slags talenter du har eller om du er spesielt interessant, vites ikke, men det driter jeg fullstendig i.
      Kjære Sandra
      Stå på!

    8. Kjære Anders, kan du ikke i det minste legge ut hele navnet ditt? Eller i det minste link til Facebook profilen din?
      Du skriver så mye interessant så hvorfor tørr du ikke legge ved hele navnet ditt?
      Du er nok en av de mange nett-Trollene som sliter med dårlig selvtillit. Det er trist, men i det samfunnet vi lever i idag så er det ingen problem å få tak i en psykolog hvis du vil ha noen å snakke med om alle problemene dine. Du trenger ikke å rakke ned på andre fordi du selv ikke har noen positive sider.

    9. Fantastisk bra skrevet. Aldri bry deg om folk som skriver drit, de er ikke verdt tiden din uansett. Misunnelse, de vil ha det du har / leve som du gjør, derfor rakker de ned på andre.
      H.A.T.E.R.S:
      having anger towards everyone reaching success <3

    10. Ytringsfrihet er som en blomst som spirer. Løvetannen trenger seg gjennom asfalten. Ytringsfriheten som avisene ikke lar slippe til, og som meningstyranner forsøker å kontrollere folks tanker og følelser.
      Ytringsfrihet vil finne vei til steder der den kan blomstre.
      Liker du ikke hva JEG skriver?
      Så les HVA jeg skriver.

    11. Du er en kjendis. Har alltid stusset over det faktum. Skal ikke brodere det ut mere her. Men velger du å stå fram som du gjør, dvs du er med på leken, ja da må du også tåle steken. Selvfølgelig er det en grense for hvor langt man kan dra kommentarene, jeg er ikke tilhenger av sjikane og mobbing, men du må tåle saklig og fornuftig kritikk – slik som denne her.

    12. Anders: Du som mener Sandra er uinteressant og relativt talentløs, er du så mye mer interessant og har du et mye større talent enn Sandra? Tror jeg neppe siden du vel og merke er et nett-troll!
      Sandra: Syns du er utrolig flink jeg, nydelig stemme og mye bra musikk fra deg. Fortjener absolutt alt godt som har hendt deg og som du selv unner deg! 😉 <3

    13. Så Sandra lyng har mye av det “gode” hatet.
      Hjelper ikke akkurat at du ser nedlatende på folk som bor i kjellerleilighet.

    14. Netthets kommer vel at folk er som regel sjalue pga at du gjør noe bra som de aldri vil klare å få til i livet sitt. De sitter og kommenterer ufine kommentarer på nett fordi de føler seg sviktet av samfunnet ellers. De fleste vil vel bare ha oppmerksomhet rundt sine ufine kommentarer og gjør sjelden noe alvor ut av sine trusler. Ja det er enkelt å spore opp en ip adresse om ikke nett trollet er smart nok til å bruke vpn og ha det i ett annet land enn man kommer fra. Ja det er mange samfunnstapere som kommer med mye shit på nett kommentar feltet og kanskje de sitter og drikker en øl eller brus eller spiser pizza og runker mens de spyr ut æder og galle. Dere bloggere er vel også ute etter oppmerksomhet? Da må man selv regne med å få netthets. Det beste er å ikke ta alt innover seg men gå videre i livet eller annmelde folk som virkelig ikke kan å oppføre seg. De fleste nett troll er vel bare folk som vil ha oppmerksomhet i kommentarfeltene. Nett troll blir de kalt for de kommer med usakelige kommentarer uten utdannelse. Du får jo også oppmerksomhet fra de aller fleste når du skriver blogg. Du kan få usakelige dårlige kommentarer og positivet kommentarer. Internetts eldste regel: haters make me famous. HA en fin dag videre. Kos deg med livet.

    15. Føles det deilig å tro du vet bedre en andre ??
      Hvilke livserfaringer har du som gjør at du kan dømme andres meninger som det ene eller det andre??
      Dette blir bare for dumt.
      Hold deg til å posere forran kamera.

    16. Jeg sitter i et nedbetalt hus på vestkanten i Oslo, ikke i et rom i kollektiv på St.Hanshaugen eller i en kjellerleilighet. Jeg vil si hva jeg mener, anonymt, for da mister jeg ikke jobben.
      Dette var da virkelig helt uten interesse, prøver du å henge deg på noen andre kjendiser? Er det slik du holder på medieinteressen – bare skrive noe intetsigende møl?
      Nå synes jeg du skal skaffe deg et virkelig liv og la Norge gå sin gang uten at du må selge deg for en artikkel i Nettavisen eller side3 eller hva sidene måtte hete.

    17. Stå på Sandra ikke la dæ knekke av sånt mannskjit.
      Møkk langveis opp i talentløse nett troll dem vet tross alt ikke bedre.
      Du er en veldig flott artist med både sjarm og talent.

    18. To ting. Ingen av dere vet hva ett nettroll er. Så slutt å snakk om det. Definisjonen media har er rett ut feil. Terminologien oppstod lenge Før media eller bloggere hadde noe interesse for det.
      Nummer to. Ja å gå etter person er helt på måfå. Heldigvis holder du deg til det her. Så helt enig. Men om noen sier stygge/negative ting om dine meninger/livssyn/argumentasjon o.l er det ikke hets.

    19. Synes ikke der kan nevnes for ofte:nettmobbing er ikke greit og det er dessverre alt for mye av det. Uansett alder. Skremmende nok er det ikke bare ungdommer som sitter bak tastaturet og troller…mange er godt voksne og burde vite bedre og skamme seg
      Mange ville aldri sagt det samme om de hadde sett hverandre i øynene
      Det er greit å ikke like alle, det er greit å ikke like alt men man MÅ ikke kommentere alt
      Men det er ikke greit å være slem og ondskapsfull
      Bruk nettet til det som gir glede istedenfor å spa møkk

    20. Herregud!? Hva er det med noen folk? Noen av dere gnir dette veldig inn! La nå Sandra skrive det hun mener! Og det må henne jo få lov til! Jeg syntes det er bra du skriver det du mener Sandra! Jeg er HELT enig! Ikke bry deg om folk som er imot deg! STÅ PÅ!❤️

    21. og alle som har fulgt med litt Sandra, har fått med seg at dritten og hetsen IKKE har noe med anonymitet å gjøre.
      Er du ikke på Facebook?
      Har du ikke sett hva folk skriver under fullt navn?
      🙂

    22. Vi har tydeligvis blitt et folk som skal, og vil, ytre våre meninger om alt mellom himmel og jord. Negativt eller positivt. Det som er skremmende er at de negative ytringene er ca 90% usaklige. Sier dessverre mye om at f ex janteloven lever i beste velgående, at de fleste kanskje ikke har verken jobb eller utdannelse, eller normal dannelse for den sakens skyld, de er forhåpentligvis så unge at de ikke vet bedre. Det som er mer skremmende er at sånne som Per, som har kommentert over her, har et nedbetalt hus på vestkanten. Ergo: Per er sannsynligvis godt voksen. Han har gjort det bra i livet og på jobb og har klart å nedbetale et hus på vestkanten. Jeg velger å tro at Per har arvet huset eller vunnet i Lotto. Mulig jeg er naiv, men jeg tenker at du kan da ikke være særdeles intelligent, oppegående, ressurssterk og samtidig lire ut av deg så til de grader nedlatende kommentarer, i tillegg, på en blogg til ei som er ung, prøver å gjøre karriere i musikken i Norge, og tema er mobbing på nett?

    23. Thor: Det er helt ok, som jeg skriver i innlegget mitt, å ikke være enig med meg 🙂 Mennesker er forskjellige og det er det som er så fint ! Jeg snakker om, mener iallefall å sette pekefingeren litt på folk og unge som skriver stygge ting, sjikanerer og truer mennesker.

    24. Per: Jeg har mobbing som en hjertesak og kommer til å skrive om det, masse. Det er tilogmed en egen kategori på bloggen min, Så vil du ikke lese om det, trenger du ikke lese bloggen min 🙂
      Igjen, dette har INGENTING med en kjellerleilighet å gjøre, det er bare henvisning til en sangtekst 🙂

    25. Ekstremisten: Hvordan i all verden mener du at jeg synes det er deilig å tro at jeg er bedre enn noen?? Det har jeg ikke forståelse for.
      Dette er jo bare min måte å få snakket til mennesker som sårer andre igjennom nettet. At de må være så snill å tenke at det er konsekvenser. Men kanskje måten jeg skriver på blir feil for deg. Det er ok. Den siste setningen din er ett godt eksempel på at du bare vil være sårende. Da fikk jeg bevist det! Så deilig.

    26. lite_gjennomtenkt: Neineinei der misforstår du kjære, eller kanskje jeg har skrevet det på en dårlig måte, det kan jeg ta kritikk for. Men, det er bare en sangtekst av Karpe Diem. Kul sang btw

    27. alle somvet litt pm musikk vet at sandra faktisk er ganske talentløs, dette er jo grei kritikk er det okke? jeg mobber å sjikanerer ikke, men kjendiser må faktiskmtåle å høre kritikk

    28. Det jeg er nysgjerrig på, Sandra, er hva du forsøker å oppnå med dette innlegget. Tror du virkelig at de som sitter og kaster dritt på nett i det hele tatt bryr seg om hva du mener? Det er fint at du engasjerer deg. Det er virkelig det. Men jeg mistenker at de innlegget ditt er adressert for bryr seg like lite om hva du mener om dem som du bryr deg om hva de mener om deg.
      Det er ikke engang sikkert at noen av dem du sikter til kjenner seg igjen i det du skriver. De fleste har lagt igjen en sleivete kommentar på internett. Men de færreste anser seg selv som noe nettroll.
      Skal du nå ut til de det gjelder, må du legge om takt og tone. Man vinner ikke folk over på sin side gjennom å være spydig og sarkastisk.

    29. Jeg tror også at mange av de som skriver kommentarer er ulykkelige. Mange føler seg kanskje ensomme og utstøtt fra samfunnet. Derfor er det så viktig at vi klarer å ta vare på alle.
      Når jeg gikk på barneskolen så var det tre gutter som laget mye bråk. De kranglet og sloss med lærerne og forstyrret oss andre. Disse gruttene var det helt legitimt å fordømme, og jeg var nok en av de som sto fram og konfronterte dem i friminuttene.
      Dette var altså på barneskolen. Noen år senere så traff jeg på en av disse guttene, før jeg kjente han igjen så merket jeg at det gikk en gysning gjennom kroppen hans når han hørte navnet mitt. Etterhvert forsto jeg hvem det var, og det har fått meg til å tenke, mye.
      Jeg forstår nå at jeg mobbet denne gutten. Desverre tror jeg dette er typisk. Alle er mot mobbing, men samtidig har mange et feilaktig intrykk av at mobbing ikke er et problem på deres skole eller arbeidsplass. Det er fordi mobbing ofte rettferdiggjøres, for det er nesten ingen grenser for hvor langt man kan gå i fordømmelsen av den som er usymtatisk eller slem.
      Det føles sikkert godt å “ta igjen” på netthetsere med mer eller mindre treffsikker stigma, men jeg vet ikke om det er så rettferdig.
      Selv er jeg blitt en taper, jeg har ingen venner eller nær familie og sitter mye på nettet. Jeg skriver ikke kommentarer, kun unntaktsvis som denne, men jeg leser mange av de, og jeg føler medfølelse for de som befolker kommentarfeltene, ikke fordi jeg er enig i det de skriver, men fordi jeg vet at mange av de har det slik som meg.
      Jeg har også opplevd hvordan NAV og helsevesen har en forventning om hvordan du skal være som menneske. De forventer at du skal være uskyldig og hjelpesløs, og at de skal befeste rollen som den sterke som ordner opp, det er også en del av problemet.
      Jeg vet ikke helt hva jeg vil si med dette. Det gjør vondt å ikke bli elsket og ikke ha noen å elske. Det gjør vondt å være svak, det gjør vondt å endten være offer eller selvforskyldt, men ingen ting i mellom, ingen ting som kan respekteres.

    30. Hva er problemet? Får du ikke sunget om noen sier noe stygt? Går salgstallene ned?? All pr er god pr for dere artister! Dette er bare syting. Dere tjener gode penger,får vist dere frem – både med og uten klær og lever et liv mange misunner dere. Og så ville dere gudenytes eller hva?
      Vi andre som opplever ubehagelige ting blir bare brølt til av politiet og latterliggjort. Og vi blir til og med stalket av kolleger og ledere uten at noen bryr seg om det. For bare å nevne noe.

    31. Nei dette skal du ikke la deg trykke ned av, Sandra.
      Du har kommet deg veldig siden idol, og vi i Mosjøen er stolte av det du har fått til.
      Både syngingen og låtene er blitt betraktelig bedre, er bare å sjekke visningstallene på bl.a youtube, der står det sort på hvitt.
      La de som er negative, bare være negative..for det er sant det de sier : Det ER forskjell på de som går foran og viser veien og de som bare går bak og kritiserer.
      Sistnevnte får sjelden til noe som helst.

    32. Hvorfor skal vi slenge dritt om hverandre?
      Har enkelte personer det så vondt at om dem har det vondt så skal folk få høre masse dritt.
      Jeg synes det er trist at enkelte mennesker kan synke så lavt.

    33. Kan det være nødvendig å være så sint,
      så ergerlig og vred?
      Må man skjenne så lenge før det er blitt nok?
      Hva godt kan bli av det?

    34. Men med en gang man er artist eller kunstner så er det greit og kritisere og henge ut andre?
      F.eks. Karpe, dem rakker like mye ned på folk som de dem liksom skriver om/til. Er man en offentlig person/gruppe så kan man tydeligvis snakke dritt og hatsk om andre. Kalles vel kunst….

    35. På hvilken måte skal det at du – en vellykket ung kvinnelig artist- fronter mobbing og nettsjikane hjelpe vanlige folk? Tror du vanlige folk sammenligner seg med deg? Eller at nettmobbere ser på andre som deg? Dette blir for mye fjortiss og såååå fiiiin du er pjatt for min del, fjortisjenter (selv om de er voksne) som bare roser hverandre opp i skyene for ingenting og som legger mer vekt på det ytre enn noe annet. Hvorfor promoterer du dine siste singler øverst, om det ikke er for først og fremt å fremme din egen artistkarriere og utnytte de som ikke har de samme ressurser som du har.

    36. Hva skal jeg være misunnelig på? Jeg har ikke noe ønske om å være kjent. Men jeg har folk rundt som meg er sykelig opptatt av meg og vil ødelegge mitt liv.

    37. Til Lagertha. Synes det er ufint av deg å kommentere på den måten du gjør. Det sier mer om deg enn Sandra.
      Dette med nettroll/hetsere er utrolig viktig å få frem i lyset. Om det er Sandra som skriver eller du Lagertha, er for meg like viktig. Kom heller med noe konstruktivt i debatten hvordan du vil stoppe personer som hetser andre.
      Vi alle kjenner noen som har oppnådd suksess, enten hjemme eller på jobb. Flesteparten av oss vet at andre er misunnelig for at andre oppnår noe en selv ønsker. Slike personer er ikke villig til å gi blod, svette eller tårer for å oppnå personlig suksess, de er for lat til det.
      Det er ulike grader av manipulerende mennesker. I enden av skalaen finner vi de med en personlighetsforstyrrelse som kalles antisosial atferd. Dette er psykisk ustabile personer og går ofte under betegnelsen psykopater. Slike er virkelig i stand til å ødelegge livet for andre.
      Den typen manipulerende mennesker det imidlertid handler om her, er de du møter i hverdagen. De som fungerer godt sosialt og som fremstår som helt normale. Ja de kan faktisk være utrolig hyggelige og imøtekommende, positive og blide. Allikevel har de en skjult agenda: Å vinne over andre.
      En fellesnevner for manipulerende mennesker er behovet for å føle seg bedre enn andre. For å være nogenlunde lykkelige er de avhengige av å være i en bedre posisjon enn de rundt seg, og de ønsker å hindre at andres selvbilde overstiger deres eget. Til hjelp benytter de flere fremgangsmåter som går ut på å manipulere omgivelsene. De forsøker hele tiden å oppnå fordeler, og relasjoner blir ofte skapt kun for dette formålet.
      Kjennetegn på manipulerende mennesker er at de ofte er redde for å ta ansvar. De liker ikke at andre skal bedømme det de har gjort. De tar kun ansvar hvis de med ett hundre prosent sikkerhet vet at de kan vise til gode resultater. Da får de jo også anerkjennelse. Hvis de blir usikre, blir de fort aggressive. De tåler lite motgang, er selvopptatte og er sjelden oppriktig interessert i andre mennesker.
      De har svart belte i å skape en følelse av usikkerhet i andre. De oppfører seg på en måte og sier forskjellige ting som får andre ut av ?balanse?. Ved å spille på andres psykologiske forsvar setter de andre i en forsvarsposisjon.
      Drivkraften i manipulerende mennesker er en spesiell type aggresjon som kalles skjult aggresjon. Aggresjon er en grunnleggende drivkraft i oss mennesker som hjelper oss når vi jobber for å oppnå et mål. Aggresjon er en viktig faktor i vår evne til å overleve.

    38. “FØLES DET DEILIG Å SITTE DER Å TASTE DRITT NED I TASTATURET DITT??”
      Det vet du vel svaret på, Sandra….

    39. Jeg mener det er viktigere å lære seg å ta igjen og å svare enn å skulle endre andres oppførsel. Selvsagt får jeg tyn for å svare imot. Det begynner så søtt og uskyldig, det er alle de andre det er noe feil med og som er mobbere, men snart har vi lagt sterke restriksjoner på hva som er tillate ytringer og vi har et sharialiknende samfunn! Og dersom artiser og kjendiser ikke tåler en stygg kommentar og bare forventer at alle forguder de og roser de opp i skyene, hvordan skal da andre mennesker ha litt styrke til å tåle motgang? Jeg syns det er bra med folk som tør å si imot, selv om det ikke alltid er så pent!

    40. Hei, Sandra super bra skrevet, jeg vant den konkurransen du hadde her på bloggen for litt siden jeg har sendt deg Mail og DM på Instagram håper at du svarer. Hilsen super stor fan💖💖💖

    41. Lagertha: Gjør mot andre du vil at andre skal gjøre mot deg. Med de ord, vil vi få en bedre verden. Prøv i dag !

    42. Frank: hva får deg til å tro at jeg ikke behandler andre bra? Fordi jeg sier imot eller ikke opptrer som ei fjortissjente? Det er anonyme stalkere som ødelegger verden, sånne som virker veldig hyggelige og søte utad, før de går hjem og i sin sykelige opptatthet av andre mennesker ødelegger livet til andre! Jeg stalker ingen, jeg sender ikke stygge meldinger til folk.

    43. Rett fra levra og godt skrevet Sandra! Du er flink, og la ikke slike mennesker påvirke deg. Vet det er vanskelig. Fikk selv en haug med illsinte kommentarer og mail for mitt innlegg om kvinner på kjøkkenet forrige uke. Det er Det er flott at du bruker mulighetene du har til å spre dette viktige budskapet vidre. Heia Sandra!:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg