Venn eller fiende?

Den følelsen når du kjenner knipet i magen, svetten i hendene, hjerteslagene som blir tydeligere og tydeligere, blodet som strømmer til hodet, fargen som sprer seg oppover halsen og ut i kinnene, og pusten som går raskere og raskere. Den følelsen som kan sette deg helt ut. 

Jeg lever et liv som er nokså annerledes enn folk flest, det vet jeg. Jeg har ikke en typisk ni til fire jobb, men stress kjenner jeg, og nervøsitet, hver gang jeg skal på scenen for eksempel! 

Mange av dere føler sikker det samm. Stresset når man må prestere i jobben, kanskje før en presentasjon, en samtale med sjefen du har gruet deg til, eller rett og slett at man skal rekke mye på liten tid. Stresset man føler på når man skal møte nye mennesker der man vil vise seg fra sin beste side, for eksempel på date. Stresset rundt eksamener! NÅ er det jo den store eksamen-tentamen-perioden. Jeg kan til og med kjenne følelsen av stress snike seg innpå når jeg prater med vennene mine eller beskjente, hvis de for eksempel kommer inn på et tema som, av en eller annen grunn, gjør meg litt ukomfortabel. Jeg har også møtt mennesker som i seg selv kan stresse meg eller gjøre meg usikker.

Uansett så er følelsen så utrolig ubehagelig og den kommer alltid ubeleilig! Hvis du kjenner deg igjen i noe av dette, MÅ du se denne TEDtalken- trust me, den er verdt å se 😉

Mange er klar over at mye stress kan være farlig, men det Kelly McGonigal gir oss, er et verktøy for å faktisk gjøre noe med det! Et verktøy som, ikke nødvendigvis fjerner stressituasjonene, men som forbereder deg på å takle dem på en sunn måte. Hun bruker forskning som viser at hvis du tolker de ubehagelige stressymptomene som noe positivt og som kroppens måte å booste deg til en situasjon, så vil ikke kroppen din ta like mye skade av stress.

Er ikke det fantastisk? 


Bilde : Fra opptreden i sommer, det er på scenen jeg føler på nervøsitet.

Klem S

LES OGSÅ :

KJÆRE DUMME DEG

HOMOFILI – EN NATURLIG UTVIKLING AV EVOLUSJONEN?

KJÆRLIGHET

DU ER BRA NOK SOM DU ER

 

#STRESS #TEDTALKS #VENN #FIENDE

 

2 kommentarer
    1. Hei jenta mi❤️❤️💝💞 har du hatt en fin dag? Hva har du gjort i dag jenta mi? Har du vært på trening?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg