Du er bra nok som du er!

I serien “Sykt perfekt” som hadde premiere på TV2 forrige onsdag, møter vi sju norske jenter som byr på sitt eget liv og skildrer hvordan det er å være ung i dagens samfunn. I dag har norske jenter bedre karakterer enn noensinne, bruker mindre rus og er mer pliktoppfyllende enn før. Men aldri har de slitt mer med prestasjonspress, stress og psykiske plager. Det er en fantastisk serie som viser at det er ikke bare bare å vokse opp i dagens samfunn hvor en kanskje stiller aller mest krav til seg selv. Husk at du er bra nok som du er! Jeg er så glad i dere <3                                      

9Ipxg4FakY

Foto: Lydia Gieselmann

Andre episode av serien går i kveld på TV2 21.40 Jeg skal iallefall se på 🙂

Ha en fin kveld alle leserne mine 🙂 

8 kommentarer
    1. Keg er en av vinnerene i konkurransen du hadde her på bloggen har sendt deg Mail💖💖 håper du svarer💖💖 XOXO

    2. Hør på sangen Ingen som du av Ingebjørg Bratland. Obs ikke bli sjokert om du gråter når du hører sangen. Dette er en sang jeg hører på hver morgen 😊

    3. Hei Sandra <3
      Jeg lurer på om du har noen gode råd til en som sliter mye med ett anstrengt forhold til mat om dagen. Kan spise alt fra absolutt ALT til ingenting. Hvordan kommer man seg videre, opp og ut? I veldig dårlige perioder føler jeg meg så stor, ekkel, rett og slett grusom ikke verdt noe overhode. Har jeg en dårlig dag på en mandag, kan jeg bare glemme å gjøre ting resten av uken. Det har jeg ikke "fortjent" Alt dreier seg rundt maten.Jeg håper ikke jeg setter deg i en veldig ukomfortabel situasjon, ikke føl deg presset til å svare overhode, jeg har egentlig hjelp rundt dette, men nå føles ting litt desperat, så jeg tenkte kanskje du som har vært igjennom lignende ting kanskje har noen lure tips? ( men som sagt, overhode ikke svar visst det gjør deg ukomfortabel, du skal bare slette komentaren også)
      Klem

    4. Anonym: Hei du 🙂
      Det gjøe meg ikke ukonfortabel i det hele tatt, jeg har lyst til å bidra med mine erfaringer, hvem vet, kanskje det kan hjelpe? Det høres ut som du vagler mellom overspising og sulting? Jeg tror det har med følelser å gjøre, ikke akkurat maten. Og får man styr på de, får man styr på maten. Det er jo klart man blir sulten og overspiser hvis det er dager man ikke spiser i det hele tatt! Kroppen går jo i overlevelsesmodus og gir deg cravings som f for at du skal ha noe lagret til neste “sulteperiode”. Det er vondt å høre at du har det sånn men deilig å høre at du får hjelp. For meg hjalp det med rutiner. Spise som andre spiser. frokost, en stor god frokost, her kan du få tips av en ernæringsekspert, husk å spise nok slik at du får i deg de kaloriene kroppen din trenger for å holde ut hele dagen. Spis en god lunch, men bare én tallerken, samme med middag. Ta deg en liten snack på dagtid slik at du holder “cravingsene” nede og spis en god kveldsmat. Det er jo bra og viktig å spise sundt men akkurat nå tenker jeg at du heller skal tenke på å spise så normalt som mulig for å også “ufarliggjøre” måltidene. Spis det som blir servert eller det du har lyst på. Trikset er bare å ikke spise altfor mye og ikke for lite. Etterhvert vil kroppen venne seg til at når den er sulten så spiser den til den er mett. Lykke til!

    5. det varmer hjerte mitt å se at du svarte anonym med råd til hennes/hans problem! 🙂 det er det ikke alle som ville gjort.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg