Homofili – en naturlig utvikling av evolusjonen?

Fredag så jeg på Skam, som sikkert en million andre. Jeg elsker Skam, det er så sårt, så ekte og de tar opp temaer som er “skam”-belagt, tabu og som vi enda ikke er så åpne om. Som psykiske lidelser (les dette av Cathrine Smith, det er rørende at en tv-serie kan hjelpe.) voldtekt (artikkel fra Side2 HER) vold og nå homofili. Jeg elsker det ! De normaliserer kjærlighet mellom to av samme kjønn som “bare en forelskelse mellom ungdom” NOE DET ER, men jeg har ikke sett det blitt fremstilt så fint tidligere. Så naturlig.

Da jeg så denne episoden sammen med min beste kompis Kim, viste han meg denne Ted-talken etterpå.

Dette er en lidenskapelig tale fra Dr. James O’Keefe som gir oss en dyp personlig og fascinerende innblikk i hvorfor homofili faktisk er en nødvendighet og svært nyttig brikke i naturens gang.

Kanskje det er denne forskningen Sana refererer til?

Dr. James O´Keefe snakker om evolusjonsteorien. Hvordan mennesket har tilpasset seg tiden, behovene og naturen.

Det han snakker om er at homofili rett og slett er nødvendig. Jeg tenker: hvis alle menneskene på jorden var heterofile og fikk barn, da ville det vært mye mer enn 7.5 milliarder mennesker på jorda. Ville ikke det vært overflod for lenge siden? Ville det vært mer hunger og fattigdom, og for å sette det på spissen, kanskje flere land ville innført noe lignende Kinas -ettbarnspolitikk?

Er det Moder jord som regulerer oss slik at hvis samme kjønn, elsker samme kjønn så blir vi ikke for mange her på jordkloden? Ikke vet jeg men det er en interessant teori.

Etter vi hadde sett videoen snakket jeg lenge med Kim. Han er homofil og han gav meg tårer i øynene når han frustrert fortalte meg at han skulle ønske han visste dette tidligere. At det lå i genene, i hans biologi å være homofil. Dette var ikke et valg han tok for å skille seg ut, ikke ett valg han tok for å ikke kunne gi mammaen sin barnebarn og ikke ett valg han tok for å være annerledes. Hjertet hans og genene hans er homofile mener han. Kim tenner rett og slett mer på menn enn på kvinner og sånn har det alltid vært og vil alltid være.

Jeg får vondt av å tenke på hvor mye unødvendig smerte flere av mine homofile venner har gått gjennom i barndommen og hvilken smerte enkelte av dem fortsatt møter fra tid til annen i hverdagen. Det er på god tid med en holdningsendring til homofile, jeg vet vi har kommet langt men det er fortsatt ett stykke igjen å gå, derfor vil jeg hylle Skam, Julie Andem, Mari Magnus, (les ett intervju med de her) Håkon Moslet og hele gjengen som tar opp så viktige temaer i ett ungdoms liv. Jeg håper vi snart kan forstå at uansett hvilket kjønn man velger å elske, så er vi like mye verdt og skal ha en lik plass i samfunnet.

 “Hvis jeg hadde visst dette, hvis dette stemmer, så hadde jeg sluppet å tenkt hele barndommen, ja helt til nå, at det var noe rart med meg, noe annerledes.” – Kim

Her er oss to fra påska, glad i han <3

Les også : 

KJÆRLIGHET

Videregående skole, bare for de friske?

Stem på Kim i kveld

Skulle ønske jeg fikk opplevd å Rulle og Hooke

Homofili er nødvendig – Dagbladet 2007

7 kommentarer
    1. <3 Tävling <3 Tävling <3 Tävling <3
      I går presenterade vi vår nya service, att kunna skicka frågor till oss via mail/epost! Tack för en fantastisk respons! <3
      Vi kör nu en tävling där fem (5) personer som gillar Schantis sida får chansen att vinna en varsin fråga via e-post.
      För att delta i tävlingen måste Du;
      <3 Gilla Schantis sida.
      <3 Svara rätt på en fråga.Tävlingsfråga: Vad heter ägaren till Schanti i förnamn?
      Svaret skriver Du i kommentatorsfältet här nedan.
      <3 Gilla och dela detta inlägg.
      Tagga gärna någon Du tycker är värd en fråga!
      Senast nästa lördag 10 december vill vi ha Ditt svar.
      Vinnarna kommer att meddelas via pm.
      En varm kram till Dig och stort lycka till! <3
      Mer information hittar Du på www.schanti.se
      #schanti

    2. Tror ikke den teorien helt holder vann.
      Mange av disse ville sikkert ikke vert leve dyktige barn, og dødd av sykdommer osv,vi ikke har kur til,eller ikke oppdager i tide.
      Samme med mennesker som ikke er ansett leve dyktige fra naturens side.I dag har vi kur for mange ting som tok livet av oss før,vi lever lengre vi velger/prioriterer annerledes i henhold til det å få barn.
      Så uansett hvordan denne Doc’n vrir og vender på det,så blir Homofili et avvik fra naturens side.
      Mennesket er genetisk programmert til å formere seg.Er eneste grunnen til vi er her på jorde.
      Er jo derfor vi har biologisk klokke,der av ønske om sex=få barn før det er for sent og kvinnen ikke er fruktbar lengre.
      Har ikke et problem med homofili,men som poengtert det er et avvik fra naturens plan.Uten at jeg derved sier man skal følge den planen slavisk.
      I dag er det jo mange som velger å ikke få barn.De og er jo strengtatt et avvik.
      Pers tror jeg det hele kommer ned til roll of the dice.=X antall blir gay i hver generasjon ,el hva man skal velge å kalle det
      Men jeg tror og at noen barn (uansett kjønn og bakgrunn) Er født ond,ved det mener jeg at de vil ha det som kalles en “evil streak”i seg uansett hvor søt å snill foreldrene er.
      Men er nok rett at det ville vert langt flere mennesker på jorden om alle fikk barn,men her kommer jo og div sykdommer inn som man ikke har kur for

    3. Hei Sandra. Kan du lage et innlegg her på bloggen din med tittelen: jeg er invitert på håndballtrening i nadderud arena? Da er du kjempesnill😀😀😊😊 har du fått kjøpt deg håndballutstyr Sandra? Du kan gå på g-sport. Der har de alt du trenger av utstyr til håndballtrening. Har du røde sløyfer til flettene?

    4. Hei Sandra. Kan du møte meg på Sandvika storsenter på lørdag? Jeg kan være med deg på g-sport å kjøpe håndballutstyr😀😀😊😊👍 du kan ha på deg treningsklær og ha håret i fletter så jeg ser deg.

    5. Om det er noe sammenheng med genene vet jeg ikke. Jeg mener det også burde forskes på maten vi spiser, og dens effekt på kroppen. Fordi, mye av maten vi kjøper på butikkene inneholder stoffer og kjemikalier som enten omføres/er- på flere måter østrogen. Hvordan kan dette påvirke ikke bare det fysiske, men psykiske med et hankjønn for eksempel? Kan dette forsterke det “feminine” både psykisk og fysisk hos noen som sliter med gynocomastia/gyno? Treningsnarkomanene ber folk holde seg unna mye slik mat fordi det ødelegger kroppen, men jeg tenker også; kan det også påvirke deg fysisk OG kan det også være en faktor til at folk føler seg eventuelt homofile. For alt vi vet kan det ha en mye større sammenheng en vi selv tror. Jeg bare kaster inn noen teorier her menmen.. ellers et bra innlegg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg