Los Angeles

God mandag !

Jeg opptrådte på SENKVELD i Molde på fredag! Det var utrolig gøy. (Se opptreden i forrige bloggpost) Ett minne for livet.

Jeg ble også intervjuet av Thomas og Harald. Det er alltid hyggelig å snakke med de. Vi pratet om hvordan livet var som artist, noen gang som en “struggeling” artist. For dette
har IKKE kommet lett. Det har krevet mye tålmodighet. Ståpåvilje og hardt arbeid.

Jeg bodde i Los Angeles i perioden 2011-2013. Jeg følte jeg trengte nye impulser. Å utvikle meg som sanger, performer og låtskriver. Jeg ville synge på engelsk da jeg tidligere kun hadde sluppert musikk på norsk (Sommerflørt, I Morgen og Døgnvill-albumet). Så jeg kontaktet en venninne av meg som er låtskriver og bodde i LA og spurte om hun kunne avse en luftmadrass i studio en periode. Det kunne hun. Vi lagde noen demoer og jeg fikk skikkelig smaken på LA. Været, energien rundt musikk og de flinke folkene jeg potensielt kunne jobbe med trollbandt meg. Så jeg søkte om visum og fikk meg en liten leilighet i Hollywood. Jeg hadde akkurat klart å spare opp nok penger til å leve der en periode. Etterhvert traff jeg eksen min og vi flyttet sammen i ett i ett stort hus men min start i LA var langt fra glamorøs. Etterhvert som jeg ble kjent med flere folk og fikk meg venner fikk jeg jobbet med produsenter og låtskrivere som jeg hadde sett opp til i mange år. Det var stort å få jobbet med blant annet Terry Lewis som er en musikalsk legende og var med å utvikle soundet til blandt annet Janet Jackson. Jeg fikk meg en publishingdeal (som er som en platekontrakt for låtskrivere) og jobbet masse i studio. Etterhvert følte jeg at jeg fant min “greie” sammen med kompisen min Andreas Schüller som nå forresten gjør det kjempebra og har produsert hits som “Whigglge” med Jason Derulo og har en låt på det nye albumet til Justin Bieber. Stolt.


Jeg dro tilbake til Norge i 2013 med en liten håndfull låter som jeg følte representerte meg som menneske og artist. Ett sound som var litt anderledes enn låtene jeg hadde
gitt ut tidligere og med tekster som var frekkere. Med humor.

Jeg flyttet først inn hos mormor og fikk meg ekstrajobber på treningsenter, bakeri og som vedhugger hos stefaren min. Samtidlig banket jeg på dører på plateselskap og management i Oslo. Jeg fikk mange nei og dører i trynet. Noen mente at jeg hadde hatt min tid på scenen, men ikke MER og Gunnar Greve. De hadde troa og den første låta vi gav ut ble PRTeY. Jeg var tilbake og det føltes deilig. Her er musikkvideoen til PRTeY:

Her er EPen jeg lagde i Los Angeles – LA-files

 

6 kommentarer
    1. Jeg er så glad at du fortsatte og gi ut sanger! Du er kjempe flink med det du gjør!! Og gratulerer med ny låt, KJEMPE BRA! elsker at du har med saksofon<3 Stå på videre. savner deg! klem<3

    2. Hei, Sandra jeg har sendt deg Mail med adressen min håper du svarer på den mailen. Jeg elsker deg💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

    3. 😍😍😘😍😍😍😘😍😘😘😘😘😘😘😘😘😍😍😘💖💖💖😍😍😍😍💖💖💖😍💖😍😍😍😍😘😘😘💕💕💕😘😘😘😍😍💖😍😍😍🎉🎉💖😍😘

    4. Ehh.. jeg så på bloppisen din, og så noe jeg har lyst til og kjøpe. men er det bedre og snakke på mail eller meldinger om det?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg