Hvem tjener på vårt dårlige selvbilde?

Jeg fikk ikke sove i natt så lå da våken og tenkte på hva jeg kunne blogge om i dag. Jeg vil jo gjerne blogge om mote og musikk, men også om ting som jeg er oppdatt av og mine tanker. 

En av mine “hjertesaker” går ut til unge jenter, også oss voksne såklart, som sliter med dårlig selvbilde. Siden jeg har slitt mye med det selv og vet hvor mye tid og plass det opptar i hodet, hvor mye vakre ting livet har å by på som man går glipp ved å tenke på hva som er feil med en og hvordan man skal spise, se ut. Så ville jeg si litt om det.

Overalt finner du reklamer på hvordan bli tynnere, få mindre rynker, hvilke klær du skal og ikke skal gå med ect.

Men hvor er de sakene hvor det står at du skal være fornøyd med den du er?? som du er?? At du er bra nok akkurat som du er, her og nå, ikke om noen kilo eller etter frisøren? Men NÅ?

Nå sier ikke jeg har jeg ikke bryr meg om utseendet, tvert imot, i min jobb har jeg ofte mange øyne på meg og liker da og føle meg som den beste versjonen av meg selv, jeg liker å sminke meg og kle meg opp, ha på høye heler og fikse neglene. Jeg trener og kjenner at jeg kan pushe kroppen, føle meg frisk og prøver å spise sundt, men jeg begynner også å komme dit hvor jeg er happy med den Sandra som ikke sminker seg, som går ut med hundene om morgenen i pysjbuksa med floker i håret og en softis i handa. Som synes det er greit med de små smilerynkene jeg hår fått, for de viser at jeg har ledd mye, for de arrene jeg har, for de viser at jeg har kommet meg igjennom ting i livet, for de strekkmerkene jeg har, for de viser at kroppen er i forandring, for formene mine, de sier at jeg er kvinne. Jeg preller mye lettere av meg kommentarer og meninger av folk som ikke kjenner meg. Jeg er den jeg er, og man skal være fornøyd med det. Hvis alle jenter hadde våknet opp i morgen med god selvtilitt og ikke følt at de måtte putte på maling i trynet, sette på hår, bruke dyre kremer og nye klær, hva hadde skjedd med mye av businessen da? Store firmaer hadde gått konkurs, folk hadde mistet jobben, det ville blitt krise.

De tjener på jenter med lavt selvbilde!! Da får det bare være opp til oss å stå imot det. Vi er kvinner, vi kan lage mennesker for pokker, de fleste av oss kan løpe, le, leve. Vi er heldige! 

Og vi er gode nok akkurat sånn som vi er.

Ha en nydelig dag jenter, dere er fantastiske.

7 kommentarer
    1. Urolig fint skrevet Sandra!!😭 Begynnte faktisk å gråte, Du er så modig som tørr å stå fram om hva du mener!! Og jeg er veldig enig med deg!
      ❤️ Ha en Fin dag!! ❤️ Og håper vi snart ses igjen😕

    2. Så fin skrevet Sandra!💗
      Du er veldig tøff som tørr å si hva du mener!😍 Jeg er ikke
      Fornøyd med meg selv som du er😭 Jeg syntes jeg er
      Stygg osv…. Mens andre er mye finere😍 Håper jeg
      Møter deg igjen snart😘Glad i dæ Sandra💙

    3. Tenk, dette innlegget gjorde dagen
      min så mye bedre! 🙂 det og vite at man er bra nok som mAn er! Takk! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg