#Metoo

Kjære lesere.

I det siste har jeg laget flere videoer enn jeg har skrevet tekst.

Kanskje fordi jeg føler det er lettere å formidle meningene mine da. Jeg har startet å Vlogge og deler hver søndag enten Vlogg om ting jeg har gjort den uka, gøye/rare ting som har skjedd eller meningene mine. I dag klarte jeg ikke vente til søndag. Jeg må dele hva jeg føler. Det føles riktig. Nå.

Nå har “bevegelsen” #metoo foregått en stund og den vokser fortsatt. Enkelt sagt, jenter (og gutter) forteller om seksuelt trakassering på arbeidsplassen sin. Det hele startet i Hollywood med anklagelsene mot Harvey Weinstein.

I det siste har også flere bransjer tatt opp kampen mot trakassering og jeg var selv med å skrive under med 1109 andre kvinnelige musikere i #nårmusikkenstilner.

Det er MANGE kvinner i en liten bransje i Norge, mange som har fått nok. 

Jeg har fått nok av at folk spøker om dette.

I går på t-banen sa en fyr #metoo til meg bare fordi jeg kom borti han da banen bremset. OK, så jeg trakasserte deg seksuelt nå? Voldtok deg? Utnyttet makten min? Var det humor? Var det gøy?

Jeg hører også stadig: “Nå er jeg jo redd for å få kjeft for å gi en kollega en klem eller en klapp på skulderen”

SÅ TÅPELIG!

Dette har ingenting med en hyggelig klem å gjøre eller å si at en kollega er flink. Dette handler om at folk blir tråkket på. Det handler om at mange menn utnytter en maktposisjon ved å fornedre, utnytte og skade mennesker i en arbeidssituasjon. 

På jobb vil jeg bli møtt med gjensidig respekt og gjensidig anerkjennelse for godt arbeid.

Ikke en klaps på baken og en hånd i skrittet.

Se videoen her:

4 kommentarer
    1. Stå på Sandra, støtter deg fullt ut. Også om du velger gå ut med hvem , fra idol! Du var 16 år og fikk en del dritt som ingen kvinne skal få, og ihverfall ikke unge jenter ❤️

    2. du har ikke fått med deg at Kevin Spacey gikk etter småGUTTER da? Var jo med på å rulle snøballen ytterligere, men du argumenterer mer om deg i stedet for kampanjen. Det du sier er seksuell trakassering var ganske tåpelig ifht de skrekkhistoriene jeg har hørt fra folk. De hadde klikka på deg hvis du hørte hva du mener er et “overgrep”.
      Fått flere aggressive grafs etter skrittet når jeg var ung og på julebord med jobben fra 30-40 årsalderen, kvinner. Det er faen ikke greit å gjøre sånn, men bullshit å si at det bare er menn som er ute etter jenter. #metoo er for alle som har blitt seksuelt trakassert.

    3. Helt enig. Helt uspiselig at folk kaller deg en feit hore. Har også hørt folk kalle deg en psykotisk hykler av en feminist. Dette er helt uakseptabelt i Norge.

    4. Me-too kampanjen har brakt oss inn i en situasjon der en kvinne kan få en mann sparket fra jobben ? uten bevis for noen som helst. Viss vi skal ta Telenor på alvor ? og det bør vi vel ? så kan denne anklagen henge ved mannen når han søker ny jobb også ? stadig uten krav om bevis. På den måten har vi gitt kvinner all makt over menns muligheter for å få jobb.
      Vi vet fra før at all makt korrumperer og absolutt makt korrumperer absolutt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg