Når man ikke får sove

Dette innlegget skriver jeg 03:15 på en torsdags morgen. Det er stille rundt meg, det er fredelig ute og høstkulda fra vinduet mitt burde gjort meg søvnig men jeg får bare ikke sove!

Det er ikke det at jeg ikke er sliten, langt ifra. I det siste har jeg holdt på med ett prosjekt som kommer i 2018, som jeg enda ikke kan si noe om, bare at det er veldig spennene, nytt for meg og har tatt mye tid i det siste.

Jeg jobbet med det en del timer i dag. Rett etterpå dro jeg i studio på Whiteroom i Asker og hele pausen min på en ca 14 timers arbeidsdag var vel da jeg kjørte fra ett sted til ett annet. Så jeg skal være sliten nok til å kunne få sove.

Det er ikke det at kroppen dirrer av energi heller, i går hadde jeg en bentøff, bokstavelig talt, treningsøkt som gjør at lårene mine verker fortsatt og jeg kjenner det dunke i dem da jeg ligger i senga. (Blogginnlegg om det kommer i morgen) Bare det burde vel gjøre meg trøtt? At kroppen er godt brukt?

Alt er bra.

For tiden har jeg lite bekymringer og det er sååå deilig. Det er ikke alt jeg kan eller vil skrive om og dele siden det er viktig for meg å ha ett privatliv også men alle kjenner vel på at livet noen ganger byr på utfordringer. Akkurat nå er jeg i en kjempefin periode hvor jeg har det fint, så det skal vel ikke være bekymringer som holder meg oppe? 

Jeg har prøvd meditasjonsapper og Sleep Stories, jeg koser med hundene og teller sauer, det går ikke. Jeg har holdt meg unna koffein og sukker rett før sengetid og la meg i god tid.

Hvorfor får jeg bare ikke da til å sove?

Jeg trenger den hvilen jeg kan få da hverdagen min kan være hektisk så det er ergelig å ligge å stirre i det mørke taket når jeg heller kunne ladet batteriene.

Men men, jeg får vel gjøre noe hyggelig da, tenker jeg og setter meg ned og skriver til/med dere. Jeg spiller Plats vs. Zombies som jeg er hekta på for tiden og prøver også å lese en bok og tilogmed lytte til podkaster. Frustrerende

Så jeg googler :

“Hvordan få sove” og en artikkel fra side2 dukker opp : “Dette trikset kan få deg til å sove på 60 sekunder” 

Vel vel får prøve det da, det hjelper jo ikke å ha lyset fra macen i trynet heller. Wish me luck.

(Her står jeg da med se slitte tøflene og Star Wars nattbokseren min, kjæresten sin t-skjorte og ipad med spill på i hånden, det er forresten det eneste jeg bruker ipad til. Hvorfor jeg tar bilde av meg sjæl midt på natta og ikke har tatt av meg sminken vet jeg ikke men nå skal jeg dynke trynet i noe varmvann og øve på å puste)

Er det noen av dere som sliter med søvn noen ganger?

Har dere noen tips til hva man kan gjøre da?

NATTA!

 

 

7 kommentarer
    1. Har du prøvd å drikke kamillete ca 1 time før du legger deg? Det er veldig beroligende og jeg blir veldig fort trett etter en kopp med kamillete før leggetid. Men prøv å se om det funker for deg:) Ha en fin dag:)

    2. Heisann.
      Synes ikke det er så rart at kroppen din ikke klarer å sove jeg 😉 Når du har slike dager fullpakket av alt som skal skje, så øker adrenalinet i kroppen din. Den klarer ikke å slappe helt av fordi du har gjort for mye vet du. Ta det litt roligere en dag eller to, å la kroppen få lov til å hvile litt, så kommer resten av seg selv. Man skulle tro at så lenge man ikke har noen bekymringer så er det enklere å få sove, men det er ikke alltid så enkelt allikevel, hihi. Ett triks kan være å meditere litt før man legger seg. Eller høre på veldig rolig, avslappende musikk en stund før. Dusje, lese og unngå lys fra pc etc.
      Håper du får sove godt i natt.

    3. Hmm var det nå vi skulle synes synd på deg eller? For et tullete blogg-innlegg – da har du ikke mye å by på !

    4. Petter: Nei det var ikke sånn ment, jeg blogger litt om hverdagen min og fikk ikke sove, mange sliter med det så det føltes naturlig å skrive om. Jeg skriver om dype ting og ja, kanskje tullete ting, det får være din mening. Du tenger ikke lese bloggen min du hvis det ikke passer deg. Ønsker deg alt godt:)

    5. Enig med gunn. Ikke stress med å ikke få sove. Bare nyt det. Så lett og så vanskelig

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg