Elsk hvem du vil

I går var jeg på premieren av “Jævla Homo” – en utrolig viktig tv-serie, med Gisle A. Gjevestad Agledahl.

Med denne tvserien vil Gisle redde ungdommer og sette fokus på fordommene nordmenn har rundt homofili. Jeg tror han kommer til å redde mange.

En av ti nordmenn har negative holdninger til homofile, viser nye tall. Da er det ikke så lett som man skal ha det til å elske den du vil i 2017.

første episode setter Gisle seg i ett utstillingsvindu på Karl Johan. Noen i crewet spør folk på gata hva de tenker Gisle driver med på fritiden, hva han liker, hva han er god til osv og hvor mange de tror han har hatt sex med. Alt de får vite, er at han er hetero, altså har en jentekjæreste ved navn Marte.

Det blir skrevet ned at han sikkert digger fotball og å henge med gutta, at han er glad i fredagstaco, pizza og at han har hatt sex med rundt 10-20 stk.

Da folk får vite at kjæresten hans heter Kenneth, blir det plutselig skrevet helt andre ting på vinduet. Som at han sikkert er dårlig i fotball, at han liker vegetarmat og kultur og at han har hatt sex med rundt 60 (!) stk.

Dette er beviset på at det ligger andre fordommer bak det å være skeiv.

I går ville vise at man skal kunne kysse og elske hvem man vil, derfor tok vi bilder av det. 

Jeg klinte til med både manageren min Rebeca, Ulrikke, Ida, Sophie Elise, Line og Malin. Jeg fikk også guttene i bandet mitt, som er heterofile, til å kysse for denne gode saken.

Og nei, det handler ikke om at det skal være “kult” å kysse noen med samme kjønn, som jeg ser noen har kommentert på sosiale medier. Det handler om å kunne elske hvem man vil, stifte familie og gifte seg med hvem man vil, holde hender på gata, kysse, være stolte. Å kunne være åpen om det uten å få rare blikk og stygge kommentarer slengt etter seg. Det er på tide at dette normaliseres nå!

Her kysser, hvis man kan kalle det det, en av mine beste venner Nicko hovedpersonen Gisle <3

“Jævla Homo” (som er det vanligste kallenavnet i norske skoler) SERIEN anbefaler jeg.

Se den HER

Har også lagt til musikkvideoen til “Blue” da denne låta handler om det å ikke bli akseptert for den man er, og kanskje, mobbet for det.

 

Jeg elsker dere 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg