Hun kunne dødd!

Denne uka skjedde det noe forferdelig som satte meg helt ut. Jeg ble livredd, sint og fortvila på samme tid.

Da jeg var i Frankrike forrige helg passet ett vennepar av meg hundene mine Selma og valpen Lassi. Da de var ute for å gå en tur på søndag hadde hundene gått uten bånd. På bakken hadde lille Lassi spist noe rart.

Da de kom inn fra turen var Lassi svimmel, klarte ikke gå rett, var sløv i øynene og klarte ikke å fokusere. Dette skjedde i det jeg landet på Gardermoen og da jeg kom hjem tok vi henne med rett til Veterinærhøyskolen. Hun testet positivt på Marihuana!!

Stakkar Lassi, hadde luktet noe søtt på bakken og spist det. Hun kunnde dødd!


Vi vet ikke hvor stor dose den lille kroppen hadde fått i seg stakkar, situasjonen var kritisk. Hun måtte overnatte på dyresykehuset og få intravinøs hele natten. Dyrelegen sa at hun kunne gå i koma eller verre, jeg kan ikke huske sist jeg var så redd. Den lille skatten min på bare syv måneder kunne blitt borte. Kun fordi en eller annen hadde vært dum og uforsiktig.

Heldigvis reagerte Lassi fint på kull (det “suger” ut giftstoffer fra kroppen) og var mye bedre allerede dagen etter.

Dette innlegget går spesielt ut til hundeeiere. Husk at det ligger rottegift, dop og andre farlige ting i grøftene. Heretter skal iallefall jeg være ekstra forsiktig!

Jeg elsker jo den lille skapningen og kanskje det er bedre for henne å være trygg i bånd enn å få det jeg tenker er friheten ved å løpe løs.

Tusen takk til Vetrinærhøyskolen på Adamstuen og de flinke dyrelegene der, dere reddet henne, jeg er evig takknemlig <3

Har du opplevd noe lignende? 

<3 S

 

22 kommentarer
    1. Dessverre ikke alt som er ufarlig for oss mennesker som er ufarlig for de på fire. Sjokolade, avokado, druer, rosin og hvitløk er også blandt tingene man bør passe på.

    2. Min lille bichpoo på 4,5 kg spiste en plate 70%mørk sjokolade . Tok den rett på vetrinærvakta kl halv 12 om kvelden. der fikk hun et middel som hun kastet opp alt før kakaoen i sjokoladen tok livet av henne! Grusom følelse men det gikk heldigvis bra<3

    3. En Hund spiser narkotika. jaja det må da være eieren som er narkoman og slenger fra seg narkotika. stakkars hund. såndre folk skulle ikke fått lov og hadd dyr. og for den del alle narkomaner skulle tatt ei overdose og dem som selger narkotika håper jeg barna til begynner på narkotika for att dem ødelegger andre sine barn og folk

    4. Hunden min på 11 måneder har hatt hjernehinnebetennelse fire ganger og også hatt fremmedlegme i tarm og mage. Det var mest sannsynlig en sokk. Han måtte hasteopereres og lå på intensivavdelingen i en uke. Dyrlegen trodde ikke han kom til å overleve, men det gjorde han heldigvis:) han har vært syk nesten hver eneste måned siden vi fikk han, så det har blitt mange turer til veterinærhøgskolen. Nå har han heldigvis fått riktige medisiner og han har det supert:)

    5. Siste gang hunden min spiste Mary Jane gjorde hun ikke annet enn å rulle rundt i snøen, le og ule mot himmelen i 6 timer. Hun spiste også opp halvparten av foret jeg vanligvis har i 1 mnd.
      Crazy

    6. En bikkje hadde da for svarte ikke dævva av litt thc.
      Eneste cannabis dreper er kreftceller, ikke farlig i det hele tatt

    7. Her har det vært uoppmerksomhet ifra de som gikk tur med lassi + at han var uten bånd. Så dette kunne vært unngått hvis de som gikk med lassi hadde vist mer ansvar, fulgt med og hatt han i bånd

    8. Hei Sandra!
      Sannsynligheten for at noen legger igjen en noe søtt og spiselig med marihuana i på bakken er lavere enn sannsynligheten for at det var vennene dine som ga hunden din litt weed – enten med eller uten overlegg. Jeg ville nok ha tatt en prat med vennene dine 🙂

    9. Stakkars fine lille hund, men ærlig talt… med tanke på miljøet artister vanker i så er det vel heller stor sjanse for at bissevovven fikk i seg stoffet ved et uhell hjemme hos hundepasserne, hvorpå de pyntet på sannheten og sa det hadde skjedd på luftetur. 😛

    10. Bikkja var nok høy som faen, men selv hunder kan ikke få overdose av THC. Er nok mest sannsynlig at det var vennene hennes som foret hunden med noe hasj-brownies ellerno. Større sannsynlighet for det enn at bikkja tilfeldigvis finner noe weed på bakken. Tross alt, musikere har jo et rykte på seg å nyte livets goder(drugs, sex and rock’n roll).

    11. En stund lurte jeg på hvor alle idiotene på internett hadde gjemt seg. Men så fant jeg dem her.
      Hunden hadde neppe død av dette. Hadde en hund som spiste opp flere gram han fant i ryggsekken til kompisen min, når jeg var ung. Eneste som skjedde var at hunden var stein som et brød, og kompisen sur….

    12. Veeeel, at hunder og katter tåler cannabis dårligere enn mennesker er forsåvidt sant, men dødsfall er utrolig sjeldent, så dette har nok Sandra skrevet for dramatisk effekt.

    13. Bikkja fant det ute ja? Klart det. Hvor er dette? Kunne tenke meg å ta meg noen turer deg selv….

    14. Skulle vært strengere straff på narkotika. døtsstraff så kan det hende vi har fått det bort til slutt

    15. Vel, nå har jeg selv mistet hunder under behandling for THC-forgiftning. Ofte kan man redde de med væskebehandling og annen symptomatisk behandling, men til syvende og sist; marihuana ER giftig for hunder og katter.
      – Dyrepleier’n logger nå herved av.

    16. Hampplanten (Cannabis sativa) indeholder 1 til 6 % af stoffet delta-9-tetrahydro-
      cannabinol, kaldet THC.
      Den toksiske (giftige) dosis af THC ligger hos hunde på omkring 50-100 milligram per kilo kropsvægt, og den dødelige dosis på over 3 gram per kilo kropsvægt. At hunde kan tolerere så stor en mængde af giften, hænger sammen med, at kun omkring 6 % af den via munden indtagne mængde vil blive optaget i hundens krop. Det er derfor ret usandsynligt, at en hund indtager en dødelig mængde cannabis.

    17. Fryktelig🙈 Ser mange har ei mening her,men Arne tar kaka🙈😳. Du er nok av den typen som ikke bør skrive noe her!! Selv om noen bruker nakotika så vet jeg at de ikke gir hundene sine det.. Er nok en del der ute kan jeg tenke meg. Men det kunne jo ikke bli mye hun spiste da hun måttet stå lenge lenge å spise. Tror ikke det er så godt..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg