All My Single Ladies

Nå sitter jeg her og venter på at klokken skal bli tolv og datoen på dataen endelig sier 27. november. Da er den nye singelen min ute! Følelsene bobler inni meg, jeg kjenner at jeg er så spent, nervøs, bekymret, glad og stresset. Det kribler i hele kroppen. Myyye følelser rett og slett. Sånn har jeg det hver gang jeg slipper en låt. Når noe jeg har jobbet med så lenge, endelig skal deles med verden.

Mange har spurt meg om hva låten handler om, og jeg har svart at den handler om å ha det gøy. Nå, når klokken nærmer seg midnatt, så kjenner jeg at jeg har lyst til å reflektere og dele litt flere tanker om hva jeg har tenkt låta handler om.

Det skal jo ikke legges skjul på at jeg ønsker at låta skal være en «feelgood» festlåt, som dere kan høre på når dere er nedfor, har lyst til å komme i godt humør, skal på fest eller bare trenger å smile litt 🙂 Jeg håper at låta kan være oppløftende, og spre glede og positivitet for deg som lytter på den. Både for gutter og jenter. At den skal være ditt soundtrack, når du vil ha det gøy, når du vil gjøre det du vil, uten å bli møtt med negativitet. Lenge leve Kardemommeloven! Hvor vanskelig er det?

Det får meg til å tenke på hvordan gutter og jenter blir behandlet ennå litt ulikt på visse områder. Jeg er selv en kjærestejente, som ikke er så god til å være singel, hehe. (Ref mediaoppslag..) Men, for de sterke “single ladies” der ute, så opplever jeg at det dessverre ennå er mye fordommer, som nettopp går i mot at alle skal kunne ha frihet til å ha det (like) morro, uavhengig av kjønn.

Jeg er sikker på at alle har hørt det før. At en jente har vært sammen med flere gutter/damer med navn x-y-z, og vips så er hun stemplet som  «hore», «løs» og «lett på tråden». Bare fordi hun velger å leve ett lidenskaplig og fritt liv. Ja, kanskje har noen valgt å ha mer sex enn “gjennomsnittet” (hva enn det er) – betyr det at hun fortjener å få et negativt stempel på seg av den grunn? Har ikke en singel jente like lov til å gå ut og leve like på lik linje med en singel gutt?? Både kvinner og menn er seksuelle vesen. Vi har alle våre behov.

Hvorfor er det ennå sånn at det magiske “nummeret” på hvor mange man har ligget med blir ofte skrytt opp av gutter og motsatt – dempet av jenter, for å bli akseptert? Vi er blitt mye mer likestilte, for all del, og vi lever i et av de mest likestilte landene i verden. Nettop derfor syns jeg det er så kjipt at vi ennå ?klamrer? oss til sånne gammeldagse holdninger som ikke hører hjemme i 2015.

Jeg elsker låter som “Hotline Bling” med Drake eller “The Hills” med The Weeknd, digger musikken deres, men når jeg tenker mere over en del av de tingene de sier i tekstene, så synes jeg faktisk noe av det er uttrykk for nettopp den typen forskjellsbehandling av mann/kvinne.

Mye tanker plutselig her på kveldinga, sorry skriveleif og sånt, men følte bare for å dele dette med dere 🙂

Om du hører på låta mi, og den kan bidra til at du føler deg mer glad, oppløftet, fri. Klarer å drite i negativitet og bullshit som andre prøver å sende din vei. Om enn bare i de tre minuttene låta varer. Da vil jeg bli skikkelig glad.

Vær stolt av deg selv, den kroppen du har, ei seksualiteten din, hele ditt vesen. Hva andre mener om deg og meg får være deres business.


– slik ser jeg ut når jeg ignorerer negativitet 😉

 

Natta ! 🙂

 

14 kommentarer
    1. Når jeg leste det du skrev nå ble jeg faktisk i bedre humør! Er litt nedenfor… Så det hjalp og lese det du skrev! Og den nye låten din fikk meg også opp i humør!<3 Tusen takk! Misunner deg sånn:( Du er altid så posetiv med livet! Og klarer og drite i kritikken!

    2. Du kan gjøre som du vil! Jeg har ikke vært bedre enn andre…
      Men, man liker jo ikke å bli sammen med noen som har vært borte i alle og enhver; slik er bare mennesker.
      Bestefar

    3. Selv om jeg ikke er så veldig fan av den popsjangeren synes jeg denne sangen var kjempekul! Morsom video. Så også instagramklippet der du rappet! Du er jo helt sykt rå! Kjempe dyktig 🙂

    4. Nå ble jeg glad:) jeg har en depresjon og klarer ikke glede meg over så mye. Men når jeg leser dette føler jeg meg litt sterkere og når jeg hører den låter klarer jeg ikke slutte å danse og smile 🙂 elsker deg og den nye låten din<3

    5. Hei! 🙂 Hørte akkurat Night After Night for første gang, og må bare si den er kjempebra! La den til på spotifylista mi med en gang 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg