Døgnvill

Hei dere 🙂 

God lørdag! 

Er det noen som har hørt, eller har/hadde albummet mitt Døgnvill fra 2005? #tbt #tilbakeblikk

Jeg var med å skrive dette som 17 åring med Stargate og er fortsatt rimelig stolt av det. Låtene er på norsk og alle personlige, skrevet om livet mitt, hvordan det var på den tiden.

For eksempel, låtene:

I Morgen – Tatt refrenget fra musicalen Annie, men tekstene i rapversene handler om at tøffe tide alltid går over..

Alt Jeg Vil Ha – Om en gutt som prøvde å imponere meg, hehe

Lykken Er – Etter en krangel jeg hadde med min daværende kjæreste

Døgnvill – Skrev om bruddet med min første kjæreste, min første kjærlighetssorg ;/

Ingenting – Ditt tap at du mistet meg 😉

Kan du føle det – Sommerforelskelse

Skilles – Det var i denne perioden foreldrene mine skilte seg så det var deilig da å få skrive en sang om det

Rykter – Det går det mye av, spesiellt i småbyer som der jeg kommer fra

Sommerminner – Handler egentlig om den samme forelskelsen (Ja jeg var veldig forelska og ble såret det året)

Savner deg – En sang som skalle være Sommerflørt 2.0, hva som skjedde etter sommeren.. (til dere som ikke har hørt Sommerflørt, gå inn på denne linken Philip ? Sommerflørt – Feat. Sandra

Vuggesang – En venn av meg mistet lillebroren sin i krybbedød, denne sangen gikk til han

 

#minner
Gjerne si hva dere synes om albummet i kommentarfeltet under 🙂
Varm klem fra Sandra
19 kommentarer
    1. Favorittalbumet mitt da jeg var liten, og dette kom ut! Var eneste sangene jeg gikk rundt å sang på den sommeren!
      Fortsatt syntes jeg sangene er skikkelig fine. Spesielt Sommerminner og Savner deg! Supersøte 🙂

    2. Jeg elsker dette albumet! Det var en klar favoritt når jeg var liten og hørte alle bilturer med. Det ligger faktisk i bilen fortsatt og jeg hører ofte på sangene og mimrer. Jeg kan alle sangene utenatt, men favorittene er sommerminner og vuggesang. 🙂

    3. Ett album eg bestandi ha likt i aille år. Trur sekkert eg kunna hørt på di i aill evihet!
      Å førr å sei dæ sånn, eg lika egebtli ikje norsk musikk ;-P <3

    4. Fantastisk album, man finner stort sett ikke sånn musikk i norge, og dette er en av mine favoritt album!
      Minner meg veldig mye om Kana Nishino / Thelma Aoyama,
      bare synd ikke flere lager slik musikk i norge.
      Har alltid tenkt tanken at, vis denne musikken var oversett/fremført på japansk, så hadde Døgnvill plata hatt stor suksess i japan 🙂
      noen sanger fra Kana/Thelma
      http://youtu.be/OdbWdY6zHbo?t=12s
      https://www.youtube.com/watch?v=XXd23Ksq2gs
      http://youtu.be/OKjYacFcBJY?t=47s
      https://www.youtube.com/watch?v=M80XXxMKFWw

    5. Tror ikke eg har hørt dem før, husket dem ikke, utenom I morgen sangen. Hørt nå alle sangene, og likte det veldig godt 🙂 koselig og avslappende musikk før soving:) Kjekt du delte 🙂

    6. veldig fint album ,vuggesang er veldig fin ,går tilbake når jeg mistet lille søster under fødsel , forsett med det gode du gjør !😃😊😊

    7. Åh, jeg husker godt dette albumet! Er så glad i det og er ganske sikker på at jeg finner det med fem min leting. Vuggesang er den sangen jeg husker og kan best, og det går ikke mange dagene mellom hver gang jeg synger den. En flott og sterk sang! Ofte kommer det noen tårer når jeg synger den.. Jeg kunne aldri levd uten min lillebror <3
      Jeg heier på deg og digger det du gjør! Stå på 😀

    8. Kjempegammelt innlegg, men må bare kommentere å si hvor mye vuggesang rører meg. Lå å bladde gjennom sovemusikk nå fordi jeg enda er så barnslig at jeg liker nattasanger og eventyr (jeg er 22, hehe..) så kom jeg over “vuggesang”. Jeg har hørt den før, men aldri tenkt så mye over den. Den er sinnsykt fin, og herregud som jeg gråter. Den er så sår, men så fin ❤ appellerer til den i og med at jeg har en lillebror, som jeg heldigvis ikke har mistet, men som jeg er kjemperedd for å miste❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg