Bli kjent med dEEp doWN dopEiZM


Bilde av Emil Sollie fra musikkvideoen til Heels Off

dEEp doWN dopEiZM er et Oslo-basert streetdans-crew med 12 medlemmer (5 av de er med i Mitt Dansecrew på tv 2, som mitt dansecrew og presenteres under) som ble dannet i 2008 gjennom vennskap og en felles interesse for musikk og dans innen hiphopkulturen. De dekker de største sjangrene innen street- og klubbdans: hiphop, house, popping, breaking, locking, waacking. Folk beskriver dem som særegne og kreative, og de har markert seg både i Norge og internasjonalt i battles og med show.

Blant annet har de blitt invitert til å vise egenproduserte stykker på San Francisco International HipHop Dance Festival i 2009 og 2012, Detour Festival i København 2013, Gøteborg City DanceFest 2013, Nordic Moves i Helsinki og Urban Moves på Dansens Hus i Oslo. Siden 2012 har samarbeidet med Hooman Sharifi/Impure Company og turnert med forestillingen ?Now The Field Is Open? i flere europeiske byer; Paris, Montpellier, Utrecht, Wien, Orléans og Metz. Høsten 2015 er de aktuelle med deres første helaftens forestilling!

Mathias Jin Budtz


Alder: 29

From: Danmark

År i dansegamet: 10 år

Hvordan/Hvorfor startet du å danse?: Tror jeg er født med gnisten, en spesiel tiltrekningskraft.

Beste danse-moment: I cirklen.

Hvordan vil du beskrive dansestilen din?: Organic, flowish (?)

Instagram name: No insta, finn meg på facebook

Camilla Tellefsen


Alder: 32

From: Sarpsborg

År i dansegamet: 30. I hiphop: 16 år

Hvordan/Hvorfor startet du å danse?

Pappa spilte trommer og gitar og jeg danset hjemme i stua helt siden jeg kunne gå. Jeg har aldri valgt å danse, jeg kunne bare ikke la være rett og slett.

Beste danse-moment:

Å lære bort Glow-dansen, som jeg har vært med på å lage til 18 000 mennesker inkl Kronprins familien i Telenor Arena var rimelig sinnsykt.

Din dansestil:

Jeg driver med popping, hiphop og waacking. Litt robot , litt funky, feminin og litt cool kanskje?

Instagram: Camillavanilla1

 


Ida Louise Sundby


Alder: 24 år

Fra: Løøørenskooog!

År i dansegamet: Danset siden 12 års-alderen, jobbet profesjonelt i 2 1/2 år.

Hvorfor startet du å danse? Tante Kari så at jeg hadde rytme, så jeg prøvde meg på noen danseklasser, elsket det og fortsatte! Takk tante Kari! 🙂

Beste dansemoment: Åh. Mange moments. Men beste er muligheten til å turnere rundt med forestilling i Norge og utland, og få sterke og positive reaksjoner fra både unge og voksne.

Hvordan vil du beskrive dansestilen din? Jeg er FunkIda 😉

Instagram navn: idomlosu (døpt av tisharene i Cre8)

Anne Golberg Stavn


Alder: 30

Fra: Gol

År i dansegamet: Begynte som 15-åring. I hiphop siden 2008.

Hvordan/Hvorfor startet du å danse? Begynte å danse fordi jeg var rastløs, hadde mye energi og var glad i musikk. Og plutselig hadde dansen tatt over hodet mitt.

Beste dansemoment: Det forandrer seg fra dag til dag, og kan like gjerne være ute på en klubb, på en battle eller alene i studio som på scenen. Men det har vært en stor opplevelse reise rundt og stå på scenen med crewet mitt og andre dansere som inspirerer meg i byer som Paris og San Francisco, hvor dansen er en større del av kulturen enn her hjemme.

Hvordan vil du beskrive dansestilen din?

Jeg har fått høre at jeg har nice flow, og er funky. Så da sier jeg det 🙂

Instagram name: annegs

Marlene aka Marlenita


Alder:27

From:Tromsø

År i dansegamet:11 år

Hvordan/Hvorfor startet du å danse?: Startet å danse når jeg var 12 år. Etter jeg så filmen Flashdance begynte jeg å trene som en “Maniac”….

Beste danse-moment:Et av mine beste øyeblikk var når jeg slapp ut min første dansevideo.

Hvordan vil du beskrive dansestilen din?: Hovedstilen min er Hip Hop. Stilen min er veldig teknisk og det skjer mye på gulvet 😉

Instagram name:freshinita
Disse er også fantastiske mennesker med varme hjerter som jeg har blirr veldig glad i.

Ps. Stikker du innom Oslo og har en liten danser inni deg (uansett ander og nivå) så stikk innom danseskolen Subsdans (subsdans.no) som drives av Camilla og Mathias, her jobber alle i crewet som lærere og du kan få time med de! Anbefales!

Her er noen bilder fra i går

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg