hits

Trening

Abs & Ass

Heia folkens!

Slutten av uka og ei litta kt her alts putta inn i bloggen min. Nederst har jeg ogs lagt til min treningsliste fra Spotify, hr p den og se om den motiverer deg som den gjr med meg :)

Her er noen velser med fokus p ben/rumpe og mage. 

Mette Ulseth fra LA-lifestyle har forklart kort om hver velse  - viktig ha riktig teknikk. Hun har ogs laget en kostholdsplan til meg som srger for at jeg fr i meg nok mat og proteiner slik at jeg bygger muskler.

Mlet mitt er bli sterk og jeg kjenner forandring for hver uke som gr :)

Marklft

Mette sier:

Nr du skal lfte marklft, s plasserer du fttene godt innenfor stangen.
Det finnes ulike fotplasseringer, men i utgangspunktet kan du st ca skulderbredt med fttene. 
Nr du byer deg ned for ta grep, er det viktig at du har spenn i ryggen. 
Jo bredere grep jo lengre bevegelsesbane. Et smalt grep aktiverer i strre grad latissimus dorsi (bredden p ryggen). Velger du et smalt grep, rett utenfor fttene vil du vre som sterkest.
F brystet opp og frem, mens du trekker skuldrene tilbake og ned. Armene lar du vre rette under hele lftet.

Reverse hyper

Mette sier:

Hvis du skal gjre velsen med kabel m du feste en fotlenke rundt ankelen, eller du kan benytte en strikk som du fester i en stolpe. Stram rumpeballen du trener og spark i fra.
Hold kontraksjonen p toppen i et halvsekund fr du slipper beinet rolig tilbake, mens du fortsatt strammer rumpeballen.

 

Liggende lrcurl
Mette sier:

Du ligger p magen p benken med fttene under belastningsputene. Kneet skal vre akkurat nedenfor kanten p benken. Fra utstrekt posisjon byes kne. By fttene s langt som mulig, til de stoppes naturlig. Fra denne midtposisjon strekkes bena forsiktig ut igjen.

Benhev / mage
Mette sier:

Heng i egnet apparat med beina hengende rett ned. Lft s opp knrne mot brystet ved knekke i hoften eller med strake bein for f det tyngre. Bevegelsen br gjres rolig og kontrollert begge veier.

Beininndrag i slynge
Mette sier:

Legg fttene i hndtakene. St p strake armer og stram mage og rygg for holde kroppen i planken. Trekk til deg bena ved krumme magemusklene, ikke bruk for mye forside lr! Her gjr du en crunch. Brems p vei tilbake!

 

Takk til Karianne som er den beste treningspartneren <3

 

Hper Spotify-lista mi pumper deg opp!

Klem S

5 VELSER FOR STERK RYGG OG GOD HOLDNING

Dette er velser jeg digger. Fokus p vre del av ryggen, bryst og skuldre + en magevelse :) 

Omvendt flies

- tar mye verst p rygg og skuldre

Benkpress

- bryst

Sidehev med manualer

- supert for f definerte skuldre

Crunch i kabel

- En magedreper! Her har jeg pers i ta mer enn kroppsvekten min. veldig gy nr du klarer det uten at knrne letter fra gulvet :)

Nedtrekk smalt grep

- Tar p bryst, triceps og vredel av rygg

 

Det gjr s godt for hele kroppen ha en god og stabil kjerne og en sterk rygg.

Hvilke velser digger dere? :)

 

 

 

Sjekk ut min siste singel p Spotify <3

 

Trening av overkropp!

I fjor hadde jeg PT. Det er faktisk noe av den beste investeringen jeg noen gang har hatt. Jeg lrte meg teknikker og treningsmetoder, og ikke minst rutiner jeg ikke hadde fr. N prver jeg f trent ben en gang i uken og overkropp en gang i uken, det er deilig kjenne p det at man blir sterkere.

Kjenne p at man har mere energi i hverdagen. Siden jeg begynte trene styrke merker at jeg ogs blir inspirert til spise sunnere, mere proteiner og grnt som jeg vet er bra for kroppen min. Jeg trener ikke for slanke meg, men for holde meg i form, for jeg merker at det gjr meg lykkeligere.

Jeg prver jo f inn en kt med kondis ogs da det er ganske viktig for holde ut nr jeg opptrer.

Benkpress:

Nedtrekk:

Skrbenk manualer :

Roing :

Det er viktig med treningspartnere, her er kompisen min Kim og PT Charlotte

I tillegg tar jeg biceps, triceps og mage i en snn kt, kommer mer senere.

Ha en fin dag <3



Les ogs :

Min treningsrutine - Benkt 1

Min treningsrutine - Benkt 2

 

Min treningsrutine - Benkt 1

Hei folkens <3

Jeg er veldig opptatt av trene styrke om dagen, det er s deilig fle seg sterkere og det ligger en stor mestring og glede i det se at du klarer mer og mer vekt/kg for hver gang.

Siden jeg prver trene ben og rumpe to ganger i uka, s her har jeg satt sammen to treningskter med forskjellige velser, nytt innlegg kommer i morgen. Si ifra hvis du prver noen av disse velsene, vil gjerne hre hva du synes om de.

Her er min ben-treningsrutine:

Sumo squats med kettlebell:



Gende utfall:

Hip thrust:



Marklft:



Rygghev med vekter:

LES OGS:

PLANLEGGE TRENINGEN

THAIBOXING - DEN BESTE TRENINGEN

Ha en fin dag ! 

 

S

planlegge treningen

Nyttrsforsettet mitt var bli flinkere til trene og bli sterkere. Selvom jeg er ganske travel har jeg klart skvise inn noen styrketimer, yogatimer og thaiboksing i mitt ellers hektiske liv. Det er viktig for meg  planlegge timen fr jeg begynner slik at jeg fr mest ut av treningen og mye for motivasjonens del. Jeg fr en mestringsflelse nr jeg kommer meg gjennom det jeg har planlagt. Her er noen bilder fra en styrketime sist uke: 






Styrkevelsene har jeg ftt anbefalt av Strongbody.no og er superhappy med de, jeg merker at jeg blir sterkere og det er gy :)

Jeg har tidligere skrevet om min treningsrutine som du kan lese HER, om thaiboksing HER og en heat-time HER  
 
<3 S
 

HEAT

Jeg har begynt trene p SATS ELIXIA en gang i uka p en gruppetime de kaller HEAT.

Det er supertungt! Man trener styrke, balanse, hurtighet og kondisjon i "Hot Mojo"-rommet. Ett rom som er 38 grader med 65 % luftfuktighet. Underveis utfres det til sammen 5 heat i 30 sekunders intervaller.

Frste gangen jeg prvde det fles det som om jeg skulle besvime siden det er tyngre puste i ett snn rom. Etter tre ganger ble jeg mer vant og klarer n nesten alle "heatene" uten legge meg ned. Ja, det er S tungt, men s deilig etterp ! Man fler seg s frisk etter ha svettet masse og jobbet hardt med kroppen. Dette anbefaler jeg. 


Her er jeg heeeelt utslitt

Selv om denne gruppetreningstimen er utfordrende kan du lett tilpasse tempo og innsats da du jobber i ditt eget tempo med musikk i bakgrunnen.

(Info funnet p SATS ELIXIA sin hjemmeside)

Les ogs :

MIN STYRKERUTINE

- THAIBOXING ER DEN BESTE TRENINGEN

<3 S 

Thaiboxing er den beste treningen!

Thaiboxing er den beste treningen jeg har prvd! Etter timen er jeg stl i hele kroppen mens det samtidlig som det fles som om jeg har meditert, jeg er rolig i sinnet. Deilig f tmt kreftene p en boksepute f ut aggresjon.




















Bildene er tatt av Mohammed Sarmadawy :)

Giveaway

Frontline Muay Thai Kampsportsenter, som ligger i Darres gt 22 p Alexander Kiellandsplass i Oslo gir bort to medlemsskap i samarbeid med meg:) Alt du trenger gjre er kommentere under med en mailadresse og de vil ta kontakt. Trekker da to 6 mneder medlemskap s kan de av dere som vil teste det ut :)

Ha en fin dag da !

10 kjappe om meg p KK.no

Hvilken ting ville du aldri klart deg uten?

- Musikken, det er alt for meg.

Hva er det frste du gjr om morgenen?

- Lufter hundene.

Hva er det beste rdet du noen gang har ftt?

- ikke ta ting s alvorlig, alt ordner seg til slutt.

Hvillken kjendis ville du helst byttet utseende med for n dag?

- Kim Kardashian, det m vre s mykt sitte p den rumpa!

Hva er du mest stolt av i din karriere?

- At jeg fortsatt str p :)

Denne sangen har du hrt alt for mye p i det siste?

? Hurricane ?Thirty Seconds To Mars. Jegblir aldri lei.

Hva sto det p den siste SMS-en du fikk?

- Det var en kompis som spurte om jeg skulle vre med i en pokertunering.

Hva slags underty har du p deg n?

- Kun truse fra Victoria's Secret, hjemme gr jeg sjeldenmed BH.

Hvem er ditt strste forbilde, og hvorfor?

- Beyonc musikkmessig, Hun har utstrlingen, stpviljen. Hun kan danse, performe, synge som en gud og skrive lter. I tillegg har jeg hrt fra folk hun har jobbet med at hun er ett godt menneske og jobber drithardt, noe jeg respekterer.

Hva er det flaueste du noen gang har gjort?

- Oi, jeg gjr flaue ting ofte, men jeg tenker ikke s mye over det. Jeg blir ikke s veldig flau egentlig. Jeg sier ofte ord jeg ikke burde sagt. Gjerne hjemmelaga banneord, ogs raper jeg nr det passer meg - noen ganger nr det er mennesker tilstede jeg ikke kjenner. Noen ganger er det flaut vre uten filter.

Skrevet av:Angelica Martinsen

Du kan lese hele intervjuet HER

I det nyeste KK som er i butikkhyllenen,deler jeg min lidenskap for strikking. Lp og kjp!



Klem Sandra

Min treningsrutine

Heidere :) Er det noen av dere som har klart holde nyttrsforsettet deres til n ?

Mitt var at jeg skulle bli flinkere til trene og bli sterkere. Jeg selv har vrt supertravel men prver skvise inn minst 2 treningskter i uka. N skal jeg snart p Thaiboksing (kommer bilder og innlegg om det snart) men her ser dere styrkevelsene som funker for meg og som jeg har ftt tips av ta fra strongbody.no


Triceps velse



Planken med utfordring for balansen


Militrpress



Marklft


Pullups, eller pulldowns som kan vre fint i en begynnerfase, du kommer deg opp s prver du heller senke deg ned ti centimeter, ti sekunder, gjenta 4 ganger

Kneby. Her varmer jeg opp. Man skal alltid ta ett oppvarmingssett med lettere vekter for forberede kroppen p velsen.

Puh !

Kanskje ogs Moonrise kan vre deres nye treningslt?

<3 S

#trening #fitness #styrkevelser #kneby #sunnere #sterkere #nyttrsforsett


.

Nytt r, nye muligheter, sunnere kropp?

Jeg har meldt meg p noe treningsgreier som jeg skal starte p i r.

Jeg har bestemt meg for f en sterkere og sunnere kropp. Da varer den lengre, holder bedre ut p konserter, jeg kan lfte tyngre og se resultater p bygging av muskler. Jeg sendte en mail til Sandra Jocik ihttp://www.strongbody.noog sa : "Jeg vil bli sterkere, kan du hjelpe meg?"

Hun sa JA og jeg fikk da en trenings og kostholdsplan tilbake som er passet for meg, min form og det jeg har tid til av trening i hverdagen s det blir spennende ta tak i det. Siden jeg er mye travel s fant jeg ut at det passet meg best med en online PT, da str jeg friere til kunne trene p tider det passer meg best. Og min navnesster er super!

Skal begynne i dag har jeg bestemt meg for.

Jeg har aldri vrt p noen diett eller hatt noen form for fast treningsprogram siden jeg ble frisk av bulimi, da hverdagen min da bestod i mye av det. Det har vrt forbindet med noe negativt, vonde tanker, press p meg selv, men denne gangen er det anderledes. Jeg skal ikke bli skuffet om det er dager jeg ikke fr trent for kroppen min trenger heller hvile, jeg skal spise det jeg har lyst p, nr jeg fr lyst p noe, men jeg skal bli sterkere og det er fint ha ett ml :)

Det er bra ta vare p kroppen, men det er en fin balansegang der, for det m ikke bli for mye av det gode, man m ikke bli for opphengt i det heller.Derfor vil jeg anbefale dette programmet jeg skal starte p n og oppdatere treningsentusiaster p det, men vil helst ikke at jenter eller gutter der ute som sliter med spiseforstyrrelser skal vre med. Man m frst da kun f ett sundt forhold til kropp, trening og spising med profesjonell hjelp. Dette skal KUN vre en positiv greie og ingen press eller skuffelser underveis. Og hvis noen joiner meg s gi slipp s straks dere merker at det blir for mye oppheng i det. M bare ha sagt dette, det handler IKKE om slanking, kun det f en sterkere fysisk kropp som ogs vil gjre mye for spyken, holde seg frisk, f en bedre hvilepuls og en bedre svn. Man takler stress bedre og kan slappe bedre av nr man tar seg tid til det.

Jeg vil ta velser som er bra og riktig for meg, uten skade kroppen og det skal gi meg overskudd og masse energi!

Prvde meg litt p noen av velsene fr jul:

Dette er bare juks, jeg tar ikke stanga engang i benkpress :)

Eller s mange kg i kneby.. dessuten fikk jeg vite at denne maskinen heller ikke er beste mten ta kneby p...

N skal jeg g en lengre tur med hundene - 2016- lets go!