Trening

Trening av overkropp!

I fjor hadde jeg PT. Det er faktisk noe av den beste investeringen jeg noen gang har hatt. Jeg lærte meg teknikker og treningsmetoder, og ikke minst rutiner jeg ikke hadde før. Nå prøver jeg å få trent ben en gang i uken og overkropp en gang i uken, det er deilig å kjenne på det at man blir sterkere.

Kjenne på at man har mere energi i hverdagen. Siden jeg begynte å trene styrke merker at jeg også blir inspirert til å spise sunnere, mere proteiner og grønt som jeg vet er bra for kroppen min. Jeg trener ikke for å slanke meg, men for å holde meg i form, for jeg merker at det gjør meg lykkeligere.

Jeg prøver jo å få inn en økt med kondis også da det er ganske viktig for å holde ut når jeg opptrer.

Benkpress:

Nedtrekk:

Skråbenk manualer :

Roing :

Det er viktig med treningspartnere, her er kompisen min Kim og PT Charlotte

I tillegg tar jeg biceps, triceps og mage i en sånn økt, kommer mer senere.

Ha en fin dag <3



Les også :

Min treningsrutine - Benøkt 1

Min treningsrutine - Benøkt 2

 

Min treningsrutine - Benøkt 1

Hei folkens <3

Jeg er veldig opptatt av å trene styrke om dagen, det er så deilig å føle seg sterkere og det ligger en stor mestring og glede i det å se at du klarer mer og mer vekt/kg for hver gang.

Siden jeg prøver å trene ben og rumpe to ganger i uka, så her har jeg satt sammen to treningsøkter med forskjellige øvelser, nytt innlegg kommer i morgen. Si ifra hvis du prøver noen av disse øvelsene, vil gjerne høre hva du synes om de.

Her er min ben-treningsrutine:

Sumo squats med kettlebell:



Gående utfall:

Hip thrust:



Markløft:



Rygghev med vekter:

LES OGSÅ:

Å PLANLEGGE TRENINGEN

THAIBOXING - DEN BESTE TRENINGEN

Ha en fin dag ! 

 

S

Å planlegge treningen

Nyttårsforsettet mitt var å bli flinkere til å trene og bli sterkere. Selvom jeg er ganske travel har jeg klart å skvise inn noen styrketimer, yogatimer og thaiboksing i mitt ellers hektiske liv. Det er viktig for meg å planlegge timen før jeg begynner slik at jeg får mest ut av treningen og mye for motivasjonens del. Jeg får en mestringsfølelse når jeg kommer meg gjennom det jeg har planlagt. Her er noen bilder fra en styrketime sist uke: 






Styrkeøvelsene har jeg fått anbefalt av Strongbody.no og er superhappy med de, jeg merker at jeg blir sterkere og det er gøy :)

Jeg har tidligere skrevet om min treningsrutine som du kan lese HER, om thaiboksing HER og en heat-time HER  
 
<3 S
 

HEAT

Jeg har begynt å trene på SATS ELIXIA en gang i uka på en gruppetime de kaller HEAT.

Det er supertungt! Man trener styrke, balanse, hurtighet og kondisjon i "Hot Mojo"-rommet. Ett rom som er 38 grader med 65 % luftfuktighet. Underveis utføres det til sammen 5 heat i 30 sekunders intervaller.

Første gangen jeg prøvde det føles det som om jeg skulle besvime siden det er tyngre å puste i ett sånn rom. Etter tre ganger ble jeg mer vant og klarer nå nesten alle "heatene" uten å legge meg ned. Ja, det er SÅ tungt, men så deilig etterpå ! Man føler seg så frisk etter å ha svettet masse og jobbet hardt med kroppen. Dette anbefaler jeg. 


Her er jeg heeeelt utslitt

Selv om denne gruppetreningstimen er utfordrende kan du lett tilpasse tempo og innsats da du jobber i ditt eget tempo med musikk i bakgrunnen.

(Info funnet på SATS ELIXIA sin hjemmeside)

Les også :

MIN STYRKERUTINE

- THAIBOXING ER DEN BESTE TRENINGEN

<3 S 

Thaiboxing er den beste treningen!

Thaiboxing er den beste treningen jeg har prøvd! Etter timen er jeg støl i hele kroppen mens det samtidlig som det føles som om jeg har meditert, jeg er rolig i sinnet. Deilig å få tømt kreftene på en boksepute å få ut aggresjon. 




















Bildene er tatt av Mohammed Sarmadawy :)

Giveaway 

Frontline Muay Thai Kampsportsenter, som ligger i Darres gt 22 på Alexander Kiellandsplass i Oslo gir bort to medlemsskap i samarbeid med meg:) Alt du trenger å gjøre er å kommentere under med en mailadresse og de vil ta kontakt. Trekker da to 6 måneder medlemskap så kan de av dere som vil teste det ut :) 

Ha en fin dag da !

10 kjappe om meg på KK.no

Hvilken ting ville du aldri klart deg uten? 

- Musikken, det er alt for meg.

Hva er det første du gjør om morgenen?

- Lufter hundene.

Hva er det beste rådet du noen gang har fått?

- Å ikke ta ting så alvorlig, alt ordner seg til slutt.

Hvillken kjendis ville du helst byttet utseende med for én dag?

- Kim Kardashian, det må være mykt å sitte på den rumpa!

Hva er du mest stolt av i din karriere?

- At jeg fortsatt står på :)

Denne sangen har du hørt alt for mye på i det siste?

? «Hurricane ? Thirty Seconds To Mars». Jeg blir aldri lei.

Hva sto det på den siste SMS-en du fikk?

- Det var en kompis som spurte om jeg skulle være med i en pokertunering.

Hva slags undertøy har du på deg nå?

- Kun truse fra Victoria's Secret, hjemme går jeg sjelden med BH.

Hvem er ditt største forbilde, og hvorfor?

- Beyoncé musikkmessig, Hun har utstrålingen, ståpåviljen. Hun kan danse, performe, synge som en gud og skrive låter. I tillegg har jeg hørt fra folk hun har jobbet med at hun er ett godt menneske og jobber drithardt, noe jeg respekterer.

Hva er det flaueste du noen gang har gjort?

- Oi, jeg gjør flaue ting ofte, men jeg tenker ikke så mye over det. Jeg blir ikke så veldig flau egentlig. Jeg sier ofte ord jeg ikke burde sagt. Gjerne hjemmelaga banneord, også raper jeg når det passer meg - noen ganger når det er mennesker tilstede jeg ikke kjenner. Noen ganger er det flaut å være uten filter.

Skrevet av: Angelica Martinsen

Du kan lese hele intervjuet HER 

I det nyeste KK som er i butikkhyllene nå, deler jeg min lidenskap for strikking. Løp og kjøp! 



Klem Sandra 

Min treningsrutine

Hei dere :) Er det noen av dere som har klart å holde nyttårsforsettet deres til nå ?

Mitt var at jeg skulle bli flinkere til å trene og bli sterkere. Jeg selv har vært supertravel men prøver å skvise inn minst 2 treningsøkter i uka. Nå skal jeg snart på Thaiboksing (kommer bilder og innlegg om det snart) men her ser dere styrkeøvelsene som funker for meg og som jeg har fått tips av å ta fra strongbody.no


Triceps øvelse



Planken med utfordring for balansen


Militærpress



Markløft


Pullups, eller pulldowns som kan være fint i en begynnerfase, du kommer deg opp så prøver du heller å senke deg ned ti centimeter, ti sekunder, gjenta 4 ganger

Knebøy. Her varmer jeg opp. Man skal alltid ta ett oppvarmingssett med lettere vekter for å forberede kroppen på øvelsen.

Puh ! 

Kanskje også Moonrise kan være deres nye treningslåt?

 

<3 S

#trening #fitness #styrkeøvelser #knebøy #sunnere #sterkere #nyttårsforsett 


.

 

 

Nytt år, nye muligheter, sunnere kropp?

Jeg har meldt meg på noe treningsgreier som jeg skal starte på i år. 

Jeg har bestemt meg for å få en sterkere og sunnere kropp. Da varer den lengre, holder bedre ut på konserter, jeg kan løfte tyngre og se resultater på bygging av muskler. Jeg sendte en mail til Sandra Jocik i http://www.strongbody.no og sa : "Jeg vil bli sterkere, kan du hjelpe meg?"

Hun sa JA og jeg fikk da en trenings og kostholdsplan tilbake som er passet for meg, min form og det jeg har tid til av trening i hverdagen så det blir spennende å ta tak i det. Siden jeg er mye travel så fant jeg ut at det passet meg best med en online PT, da står jeg friere til å kunne trene på tider det passer meg best. Og min navnesøster er super!

Skal begynne i dag har jeg bestemt meg for. 

Jeg har aldri vært på noen diett eller hatt noen form for fast treningsprogram siden jeg ble frisk av bulimi, da hverdagen min da bestod i mye av det. Det har vært forbindet med noe negativt, vonde tanker, press på meg selv, men denne gangen er det anderledes. Jeg skal ikke bli skuffet om det er dager jeg ikke får trent for kroppen min trenger heller hvile, jeg skal spise det jeg har lyst på, når jeg får lyst på noe, men jeg skal bli sterkere og det er fint å ha ett mål :)

Det er bra å ta vare på kroppen, men det er en fin balansegang der, for det må ikke bli for mye av det gode, man må ikke bli for opphengt i det heller. Derfor vil jeg anbefale dette programmet jeg skal starte på nå og oppdatere treningsentusiaster på det, men vil helst ikke at jenter eller gutter der ute som sliter med spiseforstyrrelser skal være med. Man må først da kun få ett sundt forhold til kropp, trening og spising med profesjonell hjelp. Dette skal KUN være en positiv greie og ingen press eller skuffelser underveis. Og hvis noen joiner meg så gi slipp så straks dere merker at det blir for mye oppheng i det. Må bare ha sagt dette, det handler IKKE om slanking, kun det å få en sterkere fysisk kropp som også vil gjøre mye for spyken, holde seg frisk, få en bedre hvilepuls og en bedre søvn. Man takler stress bedre og kan slappe bedre av når man tar seg tid til det.

Jeg vil ta øvelser som er bra og riktig for meg, uten å skade kroppen og det skal gi meg overskudd og masse energi! 

Prøvde meg litt på noen av øvelsene før jul:

Dette er bare juks, jeg tar ikke stanga engang i benkpress :)

Eller så mange kg i knebøy.. dessuten fikk jeg vite at denne maskinen heller ikke er beste måten å ta knebøy på...

Nå skal jeg gå en lengre tur med hundene - 2016- lets go!

hits