Abs & Ass

Heia folkens!

Slutten av uka og ei litta økt her altså putta inn i bloggen min. Nederst har jeg også lagt til min treningsliste fra Spotify, hør på den og se om den motiverer deg som den gjør med meg 🙂

Her er noen øvelser med fokus på ben/rumpe og mage. 

Mette Ulseth fra LA-lifestyle har forklart kort om hver øvelse  – viktig å ha riktig teknikk. Hun har også laget en kostholdsplan til meg som sørger for at jeg får i meg nok mat og proteiner slik at jeg bygger muskler.

Målet mitt er å bli sterk og jeg kjenner forandring for hver uke som går 🙂

Markløft

Mette sier:

Når du skal løfte markløft, så plasserer du føttene godt innenfor stangen.
Det finnes ulike fotplasseringer, men i utgangspunktet kan du stå ca skulderbredt med føttene. 
Når du bøyer deg ned for å ta grep, er det viktig at du har spenn i ryggen. 
Jo bredere grep jo lengre bevegelsesbane. Et smalt grep aktiverer i større grad latissimus dorsi (bredden på ryggen). Velger du et smalt grep, rett utenfor føttene vil du være som sterkest.
Få brystet opp og frem, mens du trekker skuldrene tilbake og ned. Armene lar du være rette under hele løftet.

Reverse hyper

Mette sier:

Hvis du skal gjøre øvelsen med kabel må du feste en «fotlenke» rundt ankelen, eller du kan benytte en strikk som du fester i en stolpe. Stram rumpeballen du trener og spark i fra.
Hold kontraksjonen på toppen i et halvsekund før du slipper beinet rolig tilbake, mens du fortsatt strammer rumpeballen.

 

Liggende lårcurl
Mette sier:

Du ligger på magen på benken med føttene under belastningsputene. Kneet skal være akkurat nedenfor kanten på benken. Fra utstrekt posisjon bøyes kne. Bøy føttene så langt som mulig, til de stoppes naturlig. Fra denne midtposisjon strekkes bena forsiktig ut igjen.

Benhev / mage
Mette sier:

Heng i egnet apparat med beina hengende rett ned. Løft så opp knærne mot brystet ved å knekke i hoften eller med strake bein for å få det tyngre. Bevegelsen bør gjøres rolig og kontrollert begge veier.

Beininndrag i slynge
Mette sier:

Legg føttene i håndtakene. Stå på strake armer og stram mage og rygg for å holde kroppen i planken. Trekk til deg bena ved å krumme magemusklene, ikke bruk for mye forside lår! Her gjør du en crunch. Brems på vei tilbake!

 

Takk til Karianne som er den beste treningspartneren <3

 

Håper Spotify-lista mi pumper deg opp!

Klem S

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg