Julegave med mening

Hei dere, god lørdag.

I dag hadde jeg tenkt å skrive ett innlegg med tips til hva man kan gi i julegave til for eksempel venner, søster eller bestefar. Jeg tenkte å skrive at bestefedre alltid blir glad for noe å holde seg varme i ute i kulden, som for eksempel ett par hansker, men da jeg leste nyhetene før jeg gikk inn for å skrive innlegg slo det meg. Sannsynligheten for at bestefedre har hansker fra før av, eller noe å holde seg varme på ute i den norske kulda er rimelig stor.

Sannsynligheten for at mange tusen barn i Aleppo holder seg varme nok, er lik null.

Jeg kommer til å gi to gaver til lillesøster på 5 i år. En liten oppmerksomhet under treet – og en julegave på vegne av henne. En gave som hun kanskje ikke helt forstår. Ett gavekort med teksten : “Dette kortet gir omtanke for folk som er på flukt fra krigen i Syria”. Jeg kommer til å ringe henne på julaften og forklare, at grunnen til at ikke hun fikk nok en “Frozen-dukke” (ironisk nok??) i år, var at hun nå fikk bidra til at barn på hennes alder overlever. At hun er veldig heldig som får mat i julen, som slipper å fryse og som slipper krig.

Jeg vet at hun kanskje ikke vil forstå alt, men at hun kanskje vil smile og forhåpentligvis si : “Er det sant? Hjelper jeg noen nå?” Hun vil løpe videre å leke med lekene hun har fått i overflod, men en dag vil hun forstå at dette var en julegave med mening.

Det regner bomber i Aleppo mens det regner julegaver her.

Det er mange måter å hjelpe på som for eksempel å bli fadder som jeg og min familie er i SOS barnebyer eller gjennom Flyktninghjelpen. Til gaver valgte jeg å hjelpe igjennom Røde Kors.

Gi en gave til de som trenger det, send SYRIA til 2272 eller gå inn på denne siden å gi gavekort fra Røde Kors.


Håper det ligger noen sånne gavekort under mitt juletre i år også <3
 

Varm juleklem fra Sandra

 

LES OGSÅ : 

VENN ELLER FIENDE?

KJÆRLIGHET

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg