Nytt år, nye muligheter, sunnere kropp?

Jeg har meldt meg på noe treningsgreier som jeg skal starte på i år. 

Jeg har bestemt meg for å få en sterkere og sunnere kropp. Da varer den lengre, holder bedre ut på konserter, jeg kan løfte tyngre og se resultater på bygging av muskler. Jeg sendte en mail til Sandra Jocik i http://www.strongbody.no og sa : “Jeg vil bli sterkere, kan du hjelpe meg?”

Hun sa JA og jeg fikk da en trenings og kostholdsplan tilbake som er passet for meg, min form og det jeg har tid til av trening i hverdagen så det blir spennende å ta tak i det. Siden jeg er mye travel så fant jeg ut at det passet meg best med en online PT, da står jeg friere til å kunne trene på tider det passer meg best. Og min navnesøster er super!

Skal begynne i dag har jeg bestemt meg for. 

Jeg har aldri vært på noen diett eller hatt noen form for fast treningsprogram siden jeg ble frisk av bulimi, da hverdagen min da bestod i mye av det. Det har vært forbindet med noe negativt, vonde tanker, press på meg selv, men denne gangen er det anderledes. Jeg skal ikke bli skuffet om det er dager jeg ikke får trent for kroppen min trenger heller hvile, jeg skal spise det jeg har lyst på, når jeg får lyst på noe, men jeg skal bli sterkere og det er fint å ha ett mål 🙂

Det er bra å ta vare på kroppen, men det er en fin balansegang der, for det må ikke bli for mye av det gode, man må ikke bli for opphengt i det heller. Derfor vil jeg anbefale dette programmet jeg skal starte på nå og oppdatere treningsentusiaster på det, men vil helst ikke at jenter eller gutter der ute som sliter med spiseforstyrrelser skal være med. Man må først da kun få ett sundt forhold til kropp, trening og spising med profesjonell hjelp. Dette skal KUN være en positiv greie og ingen press eller skuffelser underveis. Og hvis noen joiner meg så gi slipp så straks dere merker at det blir for mye oppheng i det. Må bare ha sagt dette, det handler IKKE om slanking, kun det å få en sterkere fysisk kropp som også vil gjøre mye for spyken, holde seg frisk, få en bedre hvilepuls og en bedre søvn. Man takler stress bedre og kan slappe bedre av når man tar seg tid til det.

Jeg vil ta øvelser som er bra og riktig for meg, uten å skade kroppen og det skal gi meg overskudd og masse energi! 

Prøvde meg litt på noen av øvelsene før jul:

Dette er bare juks, jeg tar ikke stanga engang i benkpress 🙂

Eller så mange kg i knebøy.. dessuten fikk jeg vite at denne maskinen heller ikke er beste måten å ta knebøy på…

Nå skal jeg gå en lengre tur med hundene – 2016- lets go!

27 kommentarer
    1. Synes det er dumt at du skal trene. Resultatet blir bare at du mister for mange kilo, og da mister du samtidig noe annet… Nemlig puppene. Du har Norges deiligste kjendispupper. Ikke ødelegg de!

    2. Det er den maskinen du burde ta knebøy/squats i. Det er i smith maskinen (tror jeg den het) du ikke burde gjøre det i, hvis du ikke sliter med skade.

    3. Hun sa hun ønsket å få en sterkere kropp, ikke at hun skulle gå ned noen kilo, så til dere puppefikserte gutter, så betyr det ikke at brystene minker, så lenge hun også øker energiinntaket 🙂 Forhåpentligvis har PT`en laget en kostholdsplan som sørger for at energiinntaket dekker hennes behov 🙂

    4. Undersøgelser viser at knebøy i smith stativet ikke er negativt. Tvert i mot en god øvelse i startprogrammet til en som er blank. Lykke til!

    5. Knebøy i smith gjør at du ikke styrker støttemuskulaturen i kroppen, så det ville jeg ikke gjort. Sandra Jokic vil si det samme. 😉
      Lykke til med trening, har fungert utmerket for meg med hjelp fra dem! 🙂

    6. Ikke trene for da blir hun mindre?? Tuller du?? Hva er det med folk??
      Det der er også utentvil den beste måten å ta knebøy på, for god sake. hva er det med folk??

    7. crossfit vekter er så sjukt jalla, folk tar bilder å tror de løfter 500kg. du burde ikke ta knebøy i smith for det fucker opp mobiliteten din, du skal heller ikke stå som det er vanligknebøy

    8. Stå på Sandra:) Ta vare på deg selv!! .. det er viktig å gjøre det som kjennes riktig ut, til riktig tid 🙂 Kos deg på veien!! Ps. jeg har også bestemt meg for å få en sterkere kropp i 2016!

    9. Jeg ønsker deg lykke til å trene opp sunnere og sterkere kropp. Det er både lurt og forebyggende å ha en sterk kropp. Jeg vil samtidig advare deg mot å bygge for mye muskler, store synlige muskler og lav fettprosent (eks Lene Alexandra). Hvis man gjør dette vil man få en kropp som en mann, som ikke lar seg endre tilbake og det er som regel ikke ønskelig. Det beste er å få skikkelig veileding (langt ifra alle PT’er har skikkelig kompetanse hør gjerne med flere).Jeg vil anbefale elementer av eksentrisk trening generelt tung vektbelastning med få repetisjoner som man blir sterk av. Videre er det lurt med en kosthold som bevarer fettprosent hvis man ønsker å bevare kvinnligheten. Ved å trene mer må man definitiv spise mer, og ja det holder fint med normal mat. Dette kan være greit å forberede seg mentalt på.

    10. Snakk om å slette kommentarer du ikke liker, sier meg fortsatt at du er en liten dritt unge.
      Jeg håpte du skulle vekk fra media “jeg har bestemt meg”
      Skuffende!

    11. Stå på du Sandra. Du må gjøre som du vil med din kropp, selv om mange her ønsker både ditt og datt. Trening er sunt og bra. Ønsker at jeg klarer å begynne og fortsette trening selv, men det blir vel bare med ønsketenkingen. Vet at det å fortsette treningen er det hardeste, så jeg ønsker deg lykke til med det. Ikke bry deg om kommentarer fra troll for da oppnår de bare det de vil.

    12. Til visse kjipe og negative folk: Oh baby, you should go and love yourself!
      Til Sandra: musikken din, bloggen din, og selve deg får folk til å smile – det er det viktigste 😉

    13. Til Alex: ved å trene styrke, så vil en kvinne få kropp som en mann? Det er uten tvil det dummeste jeg har hørt på lenge! “Som ikke lar seg endre tilbake”. Haha..
      Stå på, Sandra – og jeg går ut i fra at du er smart nok til å forstå at man ikke blir mann av å trene styrke 😉
      Husk å spis masse! 🙂

    14. Syntes det er bra at du sletter sånne kommentarer!❤️ Man skal ikke ta til seg alt man leser! Hverfall ikke stygge kommentarer! Heier på deg!

    15. Til Sandra. Jeg har alltid vært en fan av deg. Og synes du burde vært en supermodell. Du er norges Kate Upton!
      Jeg er ikke weirdo overhodet men har veldig sans for puppene dine. De er ekte, har en fantastisk symmetri og er rett og slett store og deilige. Disse må du ikke trene vekk! Det jeg lurer på er hvilken BH-str du bruker? Prøvd å google det men finner ingen info om deg angående dette.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg