En hyllest til alle hverdagshelter <3

På søndag var det innspilling av Norske Helter hvor jeg opptrådte med sangen “Heroes” av Alesso og Tove Lo.
Med meg på scenen hadde jeg danserne fra Quickstyle og den faste saksofonisten min Kim. Det var en ære å kunne få opptre og hylle alle de fantastiske heltene, som på hver sin måte har gjort så mye positivt for andre. Inspirerende.

“Norske Helter” ble sendt på TVNorge i går kveld, i samarbeid med Gjensidigstiftelsen og VG. For deg som ikke kjenner programmet/idéen, så er det en prisutdelig for de heltene som ikke nødvendigvis får skryt i aviser og nyhetssendinger (selv om de har fortjent det) – de er helter som har gjort en ekstaordinær jobb hvor de foreksempel har reddet noen, samler inn penger til en samfunnsnyttig organisasjon eller rett og slett “bare” har gjort en god gjerning. Her er hva NH selv sier om hva de er:

«Norske helter» er et samarbeid mellom VG, TVNorge og Gjensidigestiftelsen, der hvem som helst har kunnet nominere nordmenn som har vist medmenneskelighet eller utført enestående heltebragder.

Takknemlighet ovenfor andre sine gode handlinger, det å verdsette og anerkjenne et godt medmenneske – det er helt essensielt vil jeg påstå. Uten takknemlighet, uten godhet, vil vi være et kaldt samfunn. Ja, kanskje det er litt banalt det jeg skriver nå, det er vel forsåvidt selvsagte ting? Men allikevel så lett å glemme syns jeg. 

Det var rørende og sterkt å se alle disse fine menneskene som har gitt så mye av seg selv for å kunne hjelpe andre. Det var nok ikke ett tørt øye i salen da historiene ble fortalt. 

Til alle dere hverdagshelter der ute, dere gode medmennesker som bidrar med varme, store og små heltedåder, dere gjør verden ett bedre sted å leve. Takk for det.

Under kan du se opptredenen min.

<3 Sandra

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg