Jenta på bussen

Hvem er du jente på bussen med uggs og grorudpalme? Du har vinterjakke, strikkagenser og er absolutt nydelig. Men øynene dine er triste. Hva har skjedd, lille venn? Er du bare forkjølet, noe som gjør at øynene er fuktige? Har du kranglet med kjæresten, har han/henne såret deg. Kanskje du bare er sliten etter en lang skoledag og kanskje du har en jobb i tillegg. Jeg lurer på hva du tenker på, du jente på bussen. Du ser ikke til å merke stoppene og menneskene som går av og på. Noen setter seg ved siden av deg, de er i sin egen verden. Alle er i sin egen verden. Hvorfor er det ikke sånn at man lettere kan snakke med fremmede i dette landet? Har kulda påvirket oss litt for mye? Hvis du sier “hei” til en fremmed på gaten,  spør de tilbake henrykt: “Kjenner jeg deg?” Og tenker kanskje vi har møttes på fest eller igjennom venner på facebook. Kan man rett og slett ikke bare si hei og ønske en fremmed en god dag uten at man trenger å være bekjente? 
Jeg vil gå bort til henne, gi henne en klem og si at alt kommer til å ordne seg. Der, der var vi fremme på mitt stopp og jeg må gå av. Alt jeg kan gjøre er å sende ett smil og gode tanker. Jeg tenker på deg. Jente på bussen. 

7 kommentarer
    1. Det er vanskelig det der med at hvorfor man ikke bare kan gå bort til en fremmed og spørre om det går bra eller bare si hei uten at vi må kjenne hverandre… :/
      Foresten så digger jeg sangen din “play my drum”, høre på den vær gang jeg skal ta buss, gå ett sted, trener eller rett og slett bare har lyst til og høre på musikk, koble helt ut og late som om jeg er berømt og står på scene og synger eller danser selv 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg