Mine favorittpannekaker

Verdens beste pannekaker spør du meg, er amerikanske pannekaker. Så tykke og deilige! Jeg lærte meg å lage disse da jeg bodde i LA og ble overlykkelig da jeg fant en glutenfri pannekakemix i norske hyller. Disse blir da både glutenfrie og laktosefrie og inneholder ikke mye sukker. Perfekt frokost!

Ingrediensene du trenger er:

Glutenfri Bokhvete mix

Mandel melk

Bær

Cottage Cheese

3 egg

Smør eller olje til å steke i

3 bananer

Hell mixposen i en bolle

Ha 240 ml kaldt vann og 90 ml mandelmelk i (det gjør den laktosefri og pannenkakene smaker bedre)

Klekk 3 egg og ha i bolla, pisk

Stek en god øse gjerne i en liten stekepanne (hvis du har stor stekepanne så hell røra i midten og bare la den sige ut, ikke vipp panna rundt slik man gjør med normale pannekaker)

Når røra fortsatt er våt legger du oppskårte bananbiter i slik bildet viser. 

Snu pannekaka når du ser den “bobler” litt (når det kommer litt luft igjennom)

Etter ca ett minutt på den andre siden er pannakaka ferdig!

Server med cottage cheese, bær og agave sirup 🙂

Lagde disse i dag på arbeidsuke på p4! 

Er der også i morgen og fredag mellom 13-15 så hør gjerne på 🙂

KOS DERE! 🙂

 

klem S

9 kommentarer

Siste innlegg