Love your body

(Jennifer Maitland)

Er det sånn at den virkelige kvinnekroppen blir hyllet igjen i motebildet?

I reklamer som Dove (se bildet) 

og med kjendiser/artister som Kim Kardashian og Beyonce ser vi at former blir skrytt av. Alle kropper er fine og vakre kvinner kommer i alle former og størrelser. Jeg er bare så glad for at ikke syyyyltynne modeller blir sett på som “perfekte” lengre. Kanskje det kan hjelpe litt til at jenter spiser desserten sin? Eller slutte å kritisere en selv? Slutter å tenke at man er FOR tynn eller tykk, for det finnes jenter der ute som gjerne skulle lagt på seg, som prøver men ikke får det til. Har man en frisk kropp så er man heldig. Det er kjempefint å trene, få hjertet til å pumpe og spise sundt men så er det også viktig å leve, og nyte softisen og godteskåla en gang i blandt. Dette er noen av damene som har satt timeglassfiguren og former i fokus.

JENNIFER LOPEZ

MARILYN MONROE

SOPHIA LOREN

ELIZABETH TAYLOR

KIM KARDASHIAN

NICKI MINAJ

SCARLETT JOHANSSON

DITA VON TEESE

CHRISTINA HENDRICKS

Og “pluss-size” modeler som:

TESS HOLIDAY

 

TARA LYNN

Hvis flere jenter hadde vært glad i den de er, og hvordan de ser ut, så er jeg sikkert på at statestikken rundt depresjon og spiseforstyrrelser ville sunket. Vi må snu tankegangen, og vise neste generasjon at – vi er amazinge, akkurat som vi er.

<3 <3 <3 – Sandra

 

5 kommentarer
    1. Det du skriver, vedder jeg på hjelper folk som sliter med utsende!❤️ Du er ett så godt menneske! Du er elsket av meg!😊

    2. og felles for alle disse kvinnen du trekker frem er at alle har LIV -det er når livvidden er bredere enn hoftene/skuldrene at det er helsefarlig og det er desverre også hyllet i media. mammakropper som er full i sktrekkmerker og arr og ikkje er like slanke som før er helt greit……drit i det…men helse kommer foran *å kose seg* og være fortrolig med hvordan en ser ut….
      Ellers er eg enig med deg drit i *standarden* vær unik <3<3

    3. Hei Sandra!
      Jeg synes at det er flott at du tar opp like temaer. Det er så viktig, og det hjelper meg å se at normalt er greit. Takk. Jeg har ikke lest bloggen din før, men det skal jeg begynne med nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg